Paliwoda-Matiolańska Adriana ORCID

College of Management and Quality, Institute of Management, Department of Trade and Market Institutions

Year
Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR / eds. René Schmidpeter, Nicholas Capaldi, Samuel O. Idowu, Anika Stürenberg Herrera. - Cham : Springer, 2019. - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance, ISSN 2196-7075). - S. 291-305. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-030-04818-1 ; 978-3-030-04819-8
2019
Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords / Emilia Smolak-Lozano, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends / eds. Isabel Ruiz-Mora, Gisela Gonçalves, Ian Somerville. - Covilhã : LabCom.IFP, 2019. - S. 17-46. - Bibliogr. - ISBN 978-989-654-550-5 ; 978-989-654-552-9. - Pełny tekst: http://www.labcom-ifp.ubi.pt/ficheiros/201909171744-2019_01_corporatesocialresponsibility_imouraggonc__alvesisommerville.pdf
2019
Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // International Journal of Economics and Management. - vol. 11, spec. iss. 2 (2017), s. 327-343. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf. - ISSN 1823-836X
2017
Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Éthique publique [on-line]. - vol. 18, no 1 (2016)1 ekran. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584
2016
Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce = Conscious Consumerism in Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Marketing i Rynek [Dokument elektroniczny]. - nr 8 (2014), s. 1204-1210. - Streszcz., summ. - ISSN 1231-7853
2014
Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation? / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: CSR Trends : Beyond Business as Usual / ed. Janusz Reichel. - Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014. - S. 7-28. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-932160-5-5. - Pełny tekst: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/05/csr_trends_beyond_business_as-usual.pdf
2014
The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Marek Górski // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 237-248. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf
2014
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - 282 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-6213-7
2014
Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2013. - S. 475-487. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-82-2
2013
Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość = Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel (2012), s. 174-180. - Streszcz., summ., rez. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403
2012
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsibility of Trade / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - styczeń-luty cz. 2 (2012), s. 48-56. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403
2012
Social Responsibility in Business in Theory and Practice / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing / ed. by Witold Wiśniowski. - Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 223). - S. 175-187. - Bibliogr.
2012
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 / red. Witold Wiśniowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 222). - S. 253-265. - Bibliogr.
2012
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross-Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 156 (2011), s. 73-85. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2011
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsible Retail / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 36-48. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
2011
Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu = Consumerism and Corporate Social Responsibility / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 220 (2011), s. 314-326. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2011
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross- Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 49-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
2011
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - S. 198-199. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - CD-ROM dołączony do publikacji w wersji drukowanej o tym samym tytule. - ISBN 953-6025-33-7 ; 978-953-6025-33-6
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Zagreb International Review of Economic & Business : Special Conference Issue. - December (2010), s. 29-43. - Summ. - ISSN 1331-5609
2010
Społeczne funkcje handlu / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 236-259. - Bibliogr.
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny] / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Dane tekstowe (plik pdf). - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : il. ; 12 cm. - S. 1320-1332. - Summ. - Bibliogr. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - ISBN 953-6025-34-5 ; 978-953-6025-34-3
2010
Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych = The Impact of Pro-social and Pro-environmental Consumer Behavior on Tourism Development / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów (2009), s. 39-48. - Summ. - ISSN 0438-5403
2009
Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej = Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 42 (2009), s. 168-183. - Summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność biznesu : uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2009
Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK ; autorzy: Jan SZUMILAK, Danuta SURÓWKA-MARSZAŁEK, Grażyna ŚMIGIELSKA, Władysław SZCZEPANKIEWICZ, Jarosław PLICHTA, Adam FIGIEL, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Sebastian BRAŃKA, Karolina ORZEŁ. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2009. - 126 s. : il. ; 30 cm. - Załącznik. - Bibliogr.
2009
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2009. - 276 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-0735-0
2009
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2008), s. 313-354. - Bibliogr.
2008
Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy / red. Bohdan Godziszewski. - Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008. - S. 191-206. - ISBN 978-83-7285-402-5
2008
Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA ; Promotor: Halina PIEKARZ. - Kraków, 2007. - 365 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr. - Spis treści: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150a ; Wstęp: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150b
2007
Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem = The Idea of Social Responsibility in the Management Process / Halina PIEKARZ, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki = Restructuring Potential Under Globalization and New Economy Conditions / oprac. i red. nauk. Ryszard BOROWIECKI i Andrzej JAKI. - Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, 2007. - S. 209-221. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-924656-3-8
2007
Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Ethical and Social Challenges of Modern Management / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 9, nr 1 (2006), s. 311-320. - Summ.
2006
Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa = Sustainable Development as Strategic Performance Requirement / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 8, nr 1 (2005), s. 435-444. - Summ.
2005
Model społeczny przedsiębiorstwa = Social Model of an Enterprise / Adriana Paliwoda-Matiolańska, Tomasz Wołowiec // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa = Economics and Organization of Enterprise. - R. 56, nr 10 (2005), s. 12-19. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0860-6846
2005
Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Stakeholders Theory in the Process of Managing Modern Corporation / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami / red. Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2005. - S. 239-248. - Summ. - ISBN 83-7378-173-0
2005
OSO (Organizacja służąca otoczeniu) jako model współczesnego przedsiębiorstwa = The Social Responsive Corporation as a Model of the Contemporary Company / Adriana Paliwoda-Matiolańska // W: Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów / [red. nauk. Adam NALEPKA]. - Tarnów : Wyższa Szkoła Biznesu, cop. 2003. - (Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Wzrastających Wymagań Konsumentów, ISSN 2543-5396 ; vol. 2). - S. 156-167. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 83-87903-19-1
2003
Przedsiębiorstwo zrównoważone / Adriana Paliwoda-Matiolańska // W: Future 2002 : zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa. 1 / red. Elżbieta Skrzypek. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002. - S. 89-101. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 83-227-2014-9
2002
Books:
Year
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - 282 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-6213-7 2014
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2009. - 276 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-0735-0 2009
Chapters:
Year
Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR / eds. René Schmidpeter, Nicholas Capaldi, Samuel O. Idowu, Anika Stürenberg Herrera. - Cham : Springer, 2019. - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance, ISSN 2196-7075). - S. 291-305. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-030-04818-1 ; 978-3-030-04819-8 2019
Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords / Emilia Smolak-Lozano, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends / eds. Isabel Ruiz-Mora, Gisela Gonçalves, Ian Somerville. - Covilhã : LabCom.IFP, 2019. - S. 17-46. - Bibliogr. - ISBN 978-989-654-550-5 ; 978-989-654-552-9. - Pełny tekst: http://www.labcom-ifp.ubi.pt/ficheiros/201909171744-2019_01_corporatesocialresponsibility_imouraggonc__alvesisommerville.pdf 2019
Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation? / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: CSR Trends : Beyond Business as Usual / ed. Janusz Reichel. - Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014. - S. 7-28. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-932160-5-5. - Pełny tekst: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/05/csr_trends_beyond_business_as-usual.pdf 2014
The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Marek Górski // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 237-248. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf 2014
Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2013. - S. 475-487. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-82-2 2013
Social Responsibility in Business in Theory and Practice / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing / ed. by Witold Wiśniowski. - Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 223). - S. 175-187. - Bibliogr. 2012
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 / red. Witold Wiśniowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 222). - S. 253-265. - Bibliogr. 2012
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - S. 198-199. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - CD-ROM dołączony do publikacji w wersji drukowanej o tym samym tytule. - ISBN 953-6025-33-7 ; 978-953-6025-33-6 2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny] / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Dane tekstowe (plik pdf). - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : il. ; 12 cm. - S. 1320-1332. - Summ. - Bibliogr. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - ISBN 953-6025-34-5 ; 978-953-6025-34-3 2010
Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy / red. Bohdan Godziszewski. - Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008. - S. 191-206. - ISBN 978-83-7285-402-5 2008
Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem = The Idea of Social Responsibility in the Management Process / Halina PIEKARZ, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki = Restructuring Potential Under Globalization and New Economy Conditions / oprac. i red. nauk. Ryszard BOROWIECKI i Andrzej JAKI. - Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, 2007. - S. 209-221. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-924656-3-8 2007
Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Stakeholders Theory in the Process of Managing Modern Corporation / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami / red. Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2005. - S. 239-248. - Summ. - ISBN 83-7378-173-0 2005
OSO (Organizacja służąca otoczeniu) jako model współczesnego przedsiębiorstwa = The Social Responsive Corporation as a Model of the Contemporary Company / Adriana Paliwoda-Matiolańska // W: Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów / [red. nauk. Adam NALEPKA]. - Tarnów : Wyższa Szkoła Biznesu, cop. 2003. - (Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Wzrastających Wymagań Konsumentów, ISSN 2543-5396 ; vol. 2). - S. 156-167. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 83-87903-19-1 2003
Przedsiębiorstwo zrównoważone / Adriana Paliwoda-Matiolańska // W: Future 2002 : zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa. 1 / red. Elżbieta Skrzypek. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002. - S. 89-101. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 83-227-2014-9 2002
Articles:
Year
Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // International Journal of Economics and Management. - vol. 11, spec. iss. 2 (2017), s. 327-343. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf. - ISSN 1823-836X 2017
Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Éthique publique [on-line]. - vol. 18, no 1 (2016)1 ekran. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584 2016
Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce = Conscious Consumerism in Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Marketing i Rynek [Dokument elektroniczny]. - nr 8 (2014), s. 1204-1210. - Streszcz., summ. - ISSN 1231-7853 2014
Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość = Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel (2012), s. 174-180. - Streszcz., summ., rez. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403 2012
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsibility of Trade / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - styczeń-luty cz. 2 (2012), s. 48-56. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403 2012
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross-Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 156 (2011), s. 73-85. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2011
Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu = Consumerism and Corporate Social Responsibility / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 220 (2011), s. 314-326. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2011
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Zagreb International Review of Economic & Business : Special Conference Issue. - December (2010), s. 29-43. - Summ. - ISSN 1331-5609 2010
Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych = The Impact of Pro-social and Pro-environmental Consumer Behavior on Tourism Development / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów (2009), s. 39-48. - Summ. - ISSN 0438-5403 2009
Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej = Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 42 (2009), s. 168-183. - Summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność biznesu : uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2009
Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Ethical and Social Challenges of Modern Management / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 9, nr 1 (2006), s. 311-320. - Summ. 2006
Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa = Sustainable Development as Strategic Performance Requirement / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 8, nr 1 (2005), s. 435-444. - Summ. 2005
Model społeczny przedsiębiorstwa = Social Model of an Enterprise / Adriana Paliwoda-Matiolańska, Tomasz Wołowiec // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa = Economics and Organization of Enterprise. - R. 56, nr 10 (2005), s. 12-19. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0860-6846 2005
Doctoral dissertations:
Year
Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA ; Promotor: Halina PIEKARZ. - Kraków, 2007. - 365 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr. - Spis treści: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150a ; Wstęp: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150b 2007
Unpublished:
Year
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsible Retail / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 36-48. - Streszcz., summ. - Bibliogr. 2011
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross- Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 49-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr. 2011
Społeczne funkcje handlu / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 236-259. - Bibliogr. 2010
Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK ; autorzy: Jan SZUMILAK, Danuta SURÓWKA-MARSZAŁEK, Grażyna ŚMIGIELSKA, Władysław SZCZEPANKIEWICZ, Jarosław PLICHTA, Adam FIGIEL, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Sebastian BRAŃKA, Karolina ORZEŁ. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2009. - 126 s. : il. ; 30 cm. - Załącznik. - Bibliogr. 2009
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2008), s. 313-354. - Bibliogr. 2008
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study. [W:] Schmidpeter R., Capaldi N., Idowu , Herrera (red.), International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR (CSR, Sustainability, Ethics & Governance), Cham : Springer, s. 291-305.
2019
Smolak-Lozano E., Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords. [W:] Ruiz-Mora I., Gonçalves G., Somerville I. (red.), Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends, Covilhã : LabCom.IFP, s. 17-46.
2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2017), Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland, "International Journal of Economics and Management", vol. 11, spec. iss. 2, s. 327-343; http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf
2017
Paliwoda-Matiolańska A., (2016), Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas, "Éthique publique" [on-line], vol. 18, no 1; http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584
2016
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce, "Marketing i Rynek" [Dokument elektroniczny], nr 8 , s. 1204-1210.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation?. [W:] Reichel J. (red.), CSR Trends : Beyond Business as Usual, Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, s. 7-28.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., Górski M., (2014), The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 237-248.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. 2Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 282 s.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2013), Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector. [W:] Malina A., Oczkowska R., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 475-487.
2013
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość, "Handel Wewnętrzny", Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel, s. 174-180.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty cz. 2, s. 48-56.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Social Responsibility in Business in Theory and Practice. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing (Prace Instytutu Lotnictwa; 223), Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, s. 175-187.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 (Prace Instytutu Lotnictwa; 222), Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, s. 253-265.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 156, s. 73-85.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 36-48.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 220, s. 314-326.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 49-62.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings, Zagreb : University of Zagreb, s. 198-199.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies, "Zagreb International Review of Economic & Business", December, s. 29-43.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Społeczne funkcje handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 236-259.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny], Zagreb : University of Zagreb, s. 1320-1332.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych, "Handel Wewnętrzny", Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów, s. 39-48.
2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 42, s. 168-183.
2009
Szumilak J., Surówka-Marszałek D., Śmigielska G., Szczepankiewicz W., Plichta J., Figiel A., Paliwoda-Matiolańska A., Brańka S., Orzeł K., (2009), Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych, Szromnik A. (kier.), Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 126 s.
2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 276 s.
2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1], s. 313-354.
2008
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy. [W:] Godziszewski B. (red.), Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", s. 191-206.
2008
Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa, Prom. Piekarz H., Kraków : , 365 k.
2007
Piekarz H., Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem. [W:] Borowiecki R., Jaki A. (red.), Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, s. 209-221.
2007
Paliwoda-Matiolańska A., (2006), Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 9, nr 1, s. 311-320.
2006
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 8, nr 1, s. 435-444.
2005
Paliwoda-Matiolańska A., Wołowiec T., (2005), Model społeczny przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", R. 56, nr 10, s. 12-19.
2005
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. [W:] Brdulak H., Gołębiowski T. (red.), TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, s. 239-248.
2005
Paliwoda-Matiolańska A., (2003), OSO (Organizacja służąca otoczeniu) jako model współczesnego przedsiębiorstwa. [W:] Nalepka A. (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów (Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Wzrastających Wymagań Konsumentów; vol. 2), Tarnów : Wyższa Szkoła Biznesu, s. 156-167.
2003
Paliwoda-Matiolańska A., (2002), Przedsiębiorstwo zrównoważone. [W:] Skrzypek E. (red.), Future 2002 : zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa. 1, Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 89-101.
2002
Books:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. 2Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 282 s. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 276 s. 2009
Chapters:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study. [W:] Schmidpeter R., Capaldi N., Idowu , Herrera (red.), International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR (CSR, Sustainability, Ethics & Governance), Cham : Springer, s. 291-305. 2019
Smolak-Lozano E., Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords. [W:] Ruiz-Mora I., Gonçalves G., Somerville I. (red.), Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends, Covilhã : LabCom.IFP, s. 17-46. 2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation?. [W:] Reichel J. (red.), CSR Trends : Beyond Business as Usual, Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, s. 7-28. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., Górski M., (2014), The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 237-248. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2013), Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector. [W:] Malina A., Oczkowska R., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 475-487. 2013
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Social Responsibility in Business in Theory and Practice. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing (Prace Instytutu Lotnictwa; 223), Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, s. 175-187. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 (Prace Instytutu Lotnictwa; 222), Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, s. 253-265. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings, Zagreb : University of Zagreb, s. 198-199. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny], Zagreb : University of Zagreb, s. 1320-1332. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy. [W:] Godziszewski B. (red.), Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", s. 191-206. 2008
Piekarz H., Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem. [W:] Borowiecki R., Jaki A. (red.), Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, s. 209-221. 2007
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. [W:] Brdulak H., Gołębiowski T. (red.), TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, s. 239-248. 2005
Paliwoda-Matiolańska A., (2003), OSO (Organizacja służąca otoczeniu) jako model współczesnego przedsiębiorstwa. [W:] Nalepka A. (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów (Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Wzrastających Wymagań Konsumentów; vol. 2), Tarnów : Wyższa Szkoła Biznesu, s. 156-167. 2003
Paliwoda-Matiolańska A., (2002), Przedsiębiorstwo zrównoważone. [W:] Skrzypek E. (red.), Future 2002 : zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa. 1, Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 89-101. 2002
Articles:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2017), Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland, "International Journal of Economics and Management", vol. 11, spec. iss. 2, s. 327-343; http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf 2017
Paliwoda-Matiolańska A., (2016), Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas, "Éthique publique" [on-line], vol. 18, no 1; http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584 2016
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce, "Marketing i Rynek" [Dokument elektroniczny], nr 8 , s. 1204-1210. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość, "Handel Wewnętrzny", Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel, s. 174-180. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty cz. 2, s. 48-56. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 156, s. 73-85. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 220, s. 314-326. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies, "Zagreb International Review of Economic & Business", December, s. 29-43. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych, "Handel Wewnętrzny", Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów, s. 39-48. 2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 42, s. 168-183. 2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2006), Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 9, nr 1, s. 311-320. 2006
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 8, nr 1, s. 435-444. 2005
Paliwoda-Matiolańska A., Wołowiec T., (2005), Model społeczny przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", R. 56, nr 10, s. 12-19. 2005
Doctoral dissertations:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa, Prom. Piekarz H., Kraków : , 365 k. 2007
Unpublished:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 36-48. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 49-62. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Społeczne funkcje handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 236-259. 2010
Szumilak J., Surówka-Marszałek D., Śmigielska G., Szczepankiewicz W., Plichta J., Figiel A., Paliwoda-Matiolańska A., Brańka S., Orzeł K., (2009), Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych, Szromnik A. (kier.), Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 126 s. 2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1], s. 313-354. 2008