Paliwoda-Matiolańska Adriana ORCID

College of Management and Quality, Institute of Management, Department of Trade and Market Institutions

Year
Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords / Emilia Smolak-Lozano, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends / eds. Isabel Ruiz-Mora, Gisela Gonçalves, Ian Somerville. - Covilhã : LabCom.IFP, 2019. - S. 17-46. - Bibliogr. - ISBN 978-989-654-550-5 ; 978-989-654-552-9. - Pełny tekst: http://www.labcom-ifp.ubi.pt/ficheiros/201909171744-2019_01_corporatesocialresponsibility_imouraggonc__alvesisommerville.pdf
2019
Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR / eds. René Schmidpeter, Nicholas Capaldi, Samuel O. Idowu, Anika Stürenberg Herrera. - Cham : Springer, 2019. - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance, ISSN 2196-7075). - S. 291-305. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-030-04818-1 ; 978-3-030-04819-8
2019
Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // International Journal of Economics and Management. - vol. 11, spec. iss. 2 (2017), s. 327-343. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf. - ISSN 1823-836X
2017
Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Éthique publique [on-line]. - vol. 18, no 1 (2016)1 ekran. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584
2016
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - 282 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-6213-7
2014
Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce = Conscious Consumerism in Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Marketing i Rynek [Dokument elektroniczny]. - nr 8 (2014), s. 1204-1210. - Streszcz., summ. - ISSN 1231-7853
2014
Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation? / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: CSR Trends : Beyond Business as Usual / ed. Janusz Reichel. - Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014. - S. 7-28. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-932160-5-5. - Pełny tekst: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/05/csr_trends_beyond_business_as-usual.pdf
2014
The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Marek Górski // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 237-248. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf
2014
Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2013. - S. 475-487. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-82-2
2013
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 / red. Witold Wiśniowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 222). - S. 253-265. - Bibliogr.
2012
Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość = Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel (2012), s. 174-180. - Streszcz., summ., rez. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403
2012
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsibility of Trade / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - styczeń-luty cz. 2 (2012), s. 48-56. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403
2012
Social Responsibility in Business in Theory and Practice / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing / ed. by Witold Wiśniowski. - Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 223). - S. 175-187. - Bibliogr.
2012
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross-Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 156 (2011), s. 73-85. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2011
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsible Retail / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 36-48. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
2011
Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu = Consumerism and Corporate Social Responsibility / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 220 (2011), s. 314-326. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2011
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross- Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 49-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
2011
Społeczne funkcje handlu / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 236-259. - Bibliogr.
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Zagreb International Review of Economic & Business : Special Conference Issue. - December (2010), s. 29-43. - Summ. - ISSN 1331-5609
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny] / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Dane tekstowe (plik pdf). - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : il. ; 12 cm. - S. 1320-1332. - Summ. - Bibliogr. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - ISBN 953-6025-34-5 ; 978-953-6025-34-3
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - S. 198-199. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - CD-ROM dołączony do publikacji w wersji drukowanej o tym samym tytule. - ISBN 953-6025-33-7 ; 978-953-6025-33-6
2010
Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych = The Impact of Pro-social and Pro-environmental Consumer Behavior on Tourism Development / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów (2009), s. 39-48. - Summ. - ISSN 0438-5403
2009
Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej = Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 42 (2009), s. 168-183. - Summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność biznesu : uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2009
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2009. - 276 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-0735-0
2009
Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK ; autorzy: Jan SZUMILAK, Danuta SURÓWKA-MARSZAŁEK, Grażyna ŚMIGIELSKA, Władysław SZCZEPANKIEWICZ, Jarosław PLICHTA, Adam FIGIEL, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Sebastian BRAŃKA, Karolina ORZEŁ. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2009. - 126 s. : il. ; 30 cm. - Załącznik. - Bibliogr.
2009
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2008), s. 313-354. - Bibliogr.
2008
Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy / red. Bohdan Godziszewski. - Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008. - S. 191-206. - ISBN 978-83-7285-402-5
2008
Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA ; Promotor: Halina PIEKARZ. - Kraków, 2007. - 365 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr. - Spis treści: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150a ; Wstęp: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150b
2007
Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem = The Idea of Social Responsibility in the Management Process / Halina PIEKARZ, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki = Restructuring Potential Under Globalization and New Economy Conditions / oprac. i red. nauk. Ryszard BOROWIECKI i Andrzej JAKI. - Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, 2007. - S. 209-221. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-924656-3-8
2007
Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Ethical and Social Challenges of Modern Management / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 9, nr 1 (2006), s. 311-320. - Summ.
2006
Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa = Sustainable Development as Strategic Performance Requirement / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 8, nr 1 (2005), s. 435-444. - Summ.
2005
Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Stakeholders Theory in the Process of Managing Modern Corporation / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami / red. Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2005. - S. 239-248. - Summ. - ISBN 83-7378-173-0
2005
Model społeczny przedsiębiorstwa = Social Model of an Enterprise / Adriana Paliwoda-Matiolańska, Tomasz Wołowiec // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa = Economics and Organization of Enterprise. - R. 56, nr 10 (2005), s. 12-19. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0860-6846
2005
Books:
Year
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - 282 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-6213-7 2014
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2009. - 276 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-0735-0 2009
Chapters:
Year
Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords / Emilia Smolak-Lozano, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends / eds. Isabel Ruiz-Mora, Gisela Gonçalves, Ian Somerville. - Covilhã : LabCom.IFP, 2019. - S. 17-46. - Bibliogr. - ISBN 978-989-654-550-5 ; 978-989-654-552-9. - Pełny tekst: http://www.labcom-ifp.ubi.pt/ficheiros/201909171744-2019_01_corporatesocialresponsibility_imouraggonc__alvesisommerville.pdf 2019
Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR / eds. René Schmidpeter, Nicholas Capaldi, Samuel O. Idowu, Anika Stürenberg Herrera. - Cham : Springer, 2019. - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance, ISSN 2196-7075). - S. 291-305. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-030-04818-1 ; 978-3-030-04819-8 2019
Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation? / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: CSR Trends : Beyond Business as Usual / ed. Janusz Reichel. - Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014. - S. 7-28. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-932160-5-5. - Pełny tekst: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/05/csr_trends_beyond_business_as-usual.pdf 2014
The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Marek Górski // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 237-248. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf 2014
Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2013. - S. 475-487. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-82-2 2013
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 / red. Witold Wiśniowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 222). - S. 253-265. - Bibliogr. 2012
Social Responsibility in Business in Theory and Practice / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing / ed. by Witold Wiśniowski. - Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 223). - S. 175-187. - Bibliogr. 2012
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny] / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Dane tekstowe (plik pdf). - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : il. ; 12 cm. - S. 1320-1332. - Summ. - Bibliogr. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - ISBN 953-6025-34-5 ; 978-953-6025-34-3 2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - S. 198-199. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - CD-ROM dołączony do publikacji w wersji drukowanej o tym samym tytule. - ISBN 953-6025-33-7 ; 978-953-6025-33-6 2010
Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy / red. Bohdan Godziszewski. - Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008. - S. 191-206. - ISBN 978-83-7285-402-5 2008
Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem = The Idea of Social Responsibility in the Management Process / Halina PIEKARZ, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki = Restructuring Potential Under Globalization and New Economy Conditions / oprac. i red. nauk. Ryszard BOROWIECKI i Andrzej JAKI. - Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, 2007. - S. 209-221. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-924656-3-8 2007
Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Stakeholders Theory in the Process of Managing Modern Corporation / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami / red. Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2005. - S. 239-248. - Summ. - ISBN 83-7378-173-0 2005
Articles:
Year
Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // International Journal of Economics and Management. - vol. 11, spec. iss. 2 (2017), s. 327-343. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf. - ISSN 1823-836X 2017
Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Éthique publique [on-line]. - vol. 18, no 1 (2016)1 ekran. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584 2016
Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce = Conscious Consumerism in Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Marketing i Rynek [Dokument elektroniczny]. - nr 8 (2014), s. 1204-1210. - Streszcz., summ. - ISSN 1231-7853 2014
Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość = Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel (2012), s. 174-180. - Streszcz., summ., rez. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403 2012
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsibility of Trade / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - styczeń-luty cz. 2 (2012), s. 48-56. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403 2012
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross-Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 156 (2011), s. 73-85. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2011
Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu = Consumerism and Corporate Social Responsibility / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 220 (2011), s. 314-326. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2011
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Zagreb International Review of Economic & Business : Special Conference Issue. - December (2010), s. 29-43. - Summ. - ISSN 1331-5609 2010
Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych = The Impact of Pro-social and Pro-environmental Consumer Behavior on Tourism Development / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów (2009), s. 39-48. - Summ. - ISSN 0438-5403 2009
Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej = Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 42 (2009), s. 168-183. - Summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność biznesu : uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2009
Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem = Ethical and Social Challenges of Modern Management / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 9, nr 1 (2006), s. 311-320. - Summ. 2006
Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa = Sustainable Development as Strategic Performance Requirement / Adriana Paliwoda-Matiolańska // Annales : etyka w życiu gospodarczym. - t. 8, nr 1 (2005), s. 435-444. - Summ. 2005
Model społeczny przedsiębiorstwa = Social Model of an Enterprise / Adriana Paliwoda-Matiolańska, Tomasz Wołowiec // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa = Economics and Organization of Enterprise. - R. 56, nr 10 (2005), s. 12-19. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0860-6846 2005
Doctoral dissertations:
Year
Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA ; Promotor: Halina PIEKARZ. - Kraków, 2007. - 365 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr. - Spis treści: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150a ; Wstęp: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty.php?nr=1200001150b 2007
Unpublished:
Year
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsible Retail / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 36-48. - Streszcz., summ. - Bibliogr. 2011
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross- Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 49-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr. 2011
Społeczne funkcje handlu / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 236-259. - Bibliogr. 2010
Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK ; autorzy: Jan SZUMILAK, Danuta SURÓWKA-MARSZAŁEK, Grażyna ŚMIGIELSKA, Władysław SZCZEPANKIEWICZ, Jarosław PLICHTA, Adam FIGIEL, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Sebastian BRAŃKA, Karolina ORZEŁ. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2009. - 126 s. : il. ; 30 cm. - Załącznik. - Bibliogr. 2009
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2008), s. 313-354. - Bibliogr. 2008
Year
Smolak-Lozano E., Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords. [W:] Ruiz-Mora I., Gonçalves G., Somerville I. (red.), Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends, Covilhã : LabCom.IFP, s. 17-46.
2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study. [W:] Schmidpeter R., Capaldi N., Idowu , Herrera (red.), International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR (CSR, Sustainability, Ethics & Governance), Cham : Springer, s. 291-305.
2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2017), Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland, "International Journal of Economics and Management", vol. 11, spec. iss. 2, s. 327-343; http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf
2017
Paliwoda-Matiolańska A., (2016), Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas, "Éthique publique" [on-line], vol. 18, no 1; http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584
2016
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. 2Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 282 s.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce, "Marketing i Rynek" [Dokument elektroniczny], nr 8 , s. 1204-1210.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation?. [W:] Reichel J. (red.), CSR Trends : Beyond Business as Usual, Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, s. 7-28.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., Górski M., (2014), The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 237-248.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2013), Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector. [W:] Malina A., Oczkowska R., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 475-487.
2013
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 (Prace Instytutu Lotnictwa; 222), Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, s. 253-265.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość, "Handel Wewnętrzny", Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel, s. 174-180.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty cz. 2, s. 48-56.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Social Responsibility in Business in Theory and Practice. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing (Prace Instytutu Lotnictwa; 223), Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, s. 175-187.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 156, s. 73-85.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 36-48.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 220, s. 314-326.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 49-62.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Społeczne funkcje handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 236-259.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies, "Zagreb International Review of Economic & Business", December, s. 29-43.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny], Zagreb : University of Zagreb, s. 1320-1332.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings, Zagreb : University of Zagreb, s. 198-199.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych, "Handel Wewnętrzny", Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów, s. 39-48.
2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 42, s. 168-183.
2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 276 s.
2009
Szumilak J., Surówka-Marszałek D., Śmigielska G., Szczepankiewicz W., Plichta J., Figiel A., Paliwoda-Matiolańska A., Brańka S., Orzeł K., (2009), Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych, Szromnik A. (kier.), Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 126 s.
2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1], s. 313-354.
2008
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy. [W:] Godziszewski B. (red.), Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", s. 191-206.
2008
Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa, Prom. Piekarz H., Kraków : , 365 k.
2007
Piekarz H., Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem. [W:] Borowiecki R., Jaki A. (red.), Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, s. 209-221.
2007
Paliwoda-Matiolańska A., (2006), Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 9, nr 1, s. 311-320.
2006
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 8, nr 1, s. 435-444.
2005
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. [W:] Brdulak H., Gołębiowski T. (red.), TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, s. 239-248.
2005
Paliwoda-Matiolańska A., Wołowiec T., (2005), Model społeczny przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", R. 56, nr 10, s. 12-19.
2005
Books:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. 2Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 282 s. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 276 s. 2009
Chapters:
Year
Smolak-Lozano E., Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords. [W:] Ruiz-Mora I., Gonçalves G., Somerville I. (red.), Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends, Covilhã : LabCom.IFP, s. 17-46. 2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study. [W:] Schmidpeter R., Capaldi N., Idowu , Herrera (red.), International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR (CSR, Sustainability, Ethics & Governance), Cham : Springer, s. 291-305. 2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation?. [W:] Reichel J. (red.), CSR Trends : Beyond Business as Usual, Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, s. 7-28. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., Górski M., (2014), The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 237-248. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2013), Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector. [W:] Malina A., Oczkowska R., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 475-487. 2013
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 (Prace Instytutu Lotnictwa; 222), Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, s. 253-265. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Social Responsibility in Business in Theory and Practice. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing (Prace Instytutu Lotnictwa; 223), Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, s. 175-187. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny], Zagreb : University of Zagreb, s. 1320-1332. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings, Zagreb : University of Zagreb, s. 198-199. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa z perspektywy tworzenia wartości dla interesariuszy. [W:] Godziszewski B. (red.), Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy : kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", s. 191-206. 2008
Piekarz H., Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna z perspektywy procesu zarządzania przedsiębiorstwem. [W:] Borowiecki R., Jaki A. (red.), Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, Kraków : Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego : Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, s. 209-221. 2007
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. [W:] Brdulak H., Gołębiowski T. (red.), TRANS '05 : Wspólna Europa : zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, s. 239-248. 2005
Articles:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2017), Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland, "International Journal of Economics and Management", vol. 11, spec. iss. 2, s. 327-343; http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf 2017
Paliwoda-Matiolańska A., (2016), Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas, "Éthique publique" [on-line], vol. 18, no 1; http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584 2016
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce, "Marketing i Rynek" [Dokument elektroniczny], nr 8 , s. 1204-1210. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość, "Handel Wewnętrzny", Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel, s. 174-180. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty cz. 2, s. 48-56. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 156, s. 73-85. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 220, s. 314-326. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies, "Zagreb International Review of Economic & Business", December, s. 29-43. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Wpływ proekologicznych i prospołecznych zachowań konsumenckich na rozwój usług turystycznych, "Handel Wewnętrzny", Listopad [nr spec.] : Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów, s. 39-48. 2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 42, s. 168-183. 2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2006), Etyczne i społeczne wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 9, nr 1, s. 311-320. 2006
Paliwoda-Matiolańska A., (2005), Zrównoważony rozwój jako strategiczny wymóg przedsiębiorstwa, "Annales : etyka w życiu gospodarczym", t. 8, nr 1, s. 435-444. 2005
Paliwoda-Matiolańska A., Wołowiec T., (2005), Model społeczny przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", R. 56, nr 10, s. 12-19. 2005
Doctoral dissertations:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2007), Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa, Prom. Piekarz H., Kraków : , 365 k. 2007
Unpublished:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 36-48. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 49-62. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Społeczne funkcje handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 236-259. 2010
Szumilak J., Surówka-Marszałek D., Śmigielska G., Szczepankiewicz W., Plichta J., Figiel A., Paliwoda-Matiolańska A., Brańka S., Orzeł K., (2009), Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych, Szromnik A. (kier.), Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 126 s. 2009
Paliwoda-Matiolańska A., (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa handlowego a zmiany instytucjonalne. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1], s. 313-354. 2008