Paliwoda-Matiolańska Adriana ORCID

College of Management and Quality, Institute of Management, Department of Trade and Market Institutions

Year
Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR / eds. René Schmidpeter, Nicholas Capaldi, Samuel O. Idowu, Anika Stürenberg Herrera. - Cham : Springer, 2019. - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance, ISSN 2196-7075). - S. 291-305. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-030-04818-1 ; 978-3-030-04819-8
2019
Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords / Emilia Smolak-Lozano, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends / eds. Isabel Ruiz-Mora, Gisela Gonçalves, Ian Somerville. - Covilhã : LabCom.IFP, 2019. - S. 17-46. - Bibliogr. - ISBN 978-989-654-550-5 ; 978-989-654-552-9. - Pełny tekst: http://www.labcom-ifp.ubi.pt/ficheiros/201909171744-2019_01_corporatesocialresponsibility_imouraggonc__alvesisommerville.pdf
2019
Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // International Journal of Economics and Management. - vol. 11, spec. iss. 2 (2017), s. 327-343. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf. - ISSN 1823-836X
2017
Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Éthique publique [on-line]. - vol. 18, no 1 (2016)1 ekran. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584
2016
Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce = Conscious Consumerism in Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Marketing i Rynek [Dokument elektroniczny]. - nr 8 (2014), s. 1204-1210. - Streszcz., summ. - ISSN 1231-7853
2014
The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Marek Górski // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 237-248. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf
2014
Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation? / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: CSR Trends : Beyond Business as Usual / ed. Janusz Reichel. - Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014. - S. 7-28. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-932160-5-5. - Pełny tekst: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/05/csr_trends_beyond_business_as-usual.pdf
2014
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - 282 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-6213-7
2014
Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2013. - S. 475-487. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-82-2
2013
Social Responsibility in Business in Theory and Practice / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing / ed. by Witold Wiśniowski. - Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 223). - S. 175-187. - Bibliogr.
2012
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 / red. Witold Wiśniowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 222). - S. 253-265. - Bibliogr.
2012
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsibility of Trade / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - styczeń-luty cz. 2 (2012), s. 48-56. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403
2012
Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość = Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel (2012), s. 174-180. - Streszcz., summ., rez. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403
2012
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross-Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 156 (2011), s. 73-85. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2011
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsible Retail / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 36-48. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
2011
Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu = Consumerism and Corporate Social Responsibility / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 220 (2011), s. 314-326. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192
2011
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross- Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 49-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
2011
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Zagreb International Review of Economic & Business : Special Conference Issue. - December (2010), s. 29-43. - Summ. - ISSN 1331-5609
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - S. 198-199. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - CD-ROM dołączony do publikacji w wersji drukowanej o tym samym tytule. - ISBN 953-6025-33-7 ; 978-953-6025-33-6
2010
Społeczne funkcje handlu / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 236-259. - Bibliogr.
2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny] / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Dane tekstowe (plik pdf). - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : il. ; 12 cm. - S. 1320-1332. - Summ. - Bibliogr. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - ISBN 953-6025-34-5 ; 978-953-6025-34-3
2010
Books:
Year
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - 282 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - (Seria: Zarządzanie). - ISBN 978-83-255-6213-7 2014
Chapters:
Year
Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR / eds. René Schmidpeter, Nicholas Capaldi, Samuel O. Idowu, Anika Stürenberg Herrera. - Cham : Springer, 2019. - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance, ISSN 2196-7075). - S. 291-305. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-030-04818-1 ; 978-3-030-04819-8 2019
Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords / Emilia Smolak-Lozano, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends / eds. Isabel Ruiz-Mora, Gisela Gonçalves, Ian Somerville. - Covilhã : LabCom.IFP, 2019. - S. 17-46. - Bibliogr. - ISBN 978-989-654-550-5 ; 978-989-654-552-9. - Pełny tekst: http://www.labcom-ifp.ubi.pt/ficheiros/201909171744-2019_01_corporatesocialresponsibility_imouraggonc__alvesisommerville.pdf 2019
The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Marek Górski // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 237-248. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf 2014
Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation? / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: CSR Trends : Beyond Business as Usual / ed. Janusz Reichel. - Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014. - S. 7-28. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-932160-5-5. - Pełny tekst: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/05/csr_trends_beyond_business_as-usual.pdf 2014
Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2013. - S. 475-487. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-82-2 2013
Social Responsibility in Business in Theory and Practice / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing / ed. by Witold Wiśniowski. - Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 223). - S. 175-187. - Bibliogr. 2012
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 / red. Witold Wiśniowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, 2012. - (Prace Instytutu Lotnictwa = Transactions of the Institute of Aviation, ISSN 0509-6669 ; 222). - S. 253-265. - Bibliogr. 2012
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - S. 198-199. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - CD-ROM dołączony do publikacji w wersji drukowanej o tym samym tytule. - ISBN 953-6025-33-7 ; 978-953-6025-33-6 2010
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny] / ed. by Lovorka Galetić, Mario Spremić, Marijana Ivanov. - Dane tekstowe (plik pdf). - Zagreb : University of Zagreb, 2010. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : il. ; 12 cm. - S. 1320-1332. - Summ. - Bibliogr. - W wersji drukowanej dostępne tylko wprowadzenia do artykułów. - ISBN 953-6025-34-5 ; 978-953-6025-34-3 2010
Articles:
Year
Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // International Journal of Economics and Management. - vol. 11, spec. iss. 2 (2017), s. 327-343. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf. - ISSN 1823-836X 2017
Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Éthique publique [on-line]. - vol. 18, no 1 (2016)1 ekran. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584 2016
Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce = Conscious Consumerism in Poland / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Marketing i Rynek [Dokument elektroniczny]. - nr 8 (2014), s. 1204-1210. - Streszcz., summ. - ISSN 1231-7853 2014
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsibility of Trade / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - styczeń-luty cz. 2 (2012), s. 48-56. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403 2012
Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość = Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Handel Wewnętrzny. - Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel (2012), s. 174-180. - Streszcz., summ., rez. - Bibliogr. - ISSN 0438-5403 2012
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross-Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 156 (2011), s. 73-85. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2011
Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu = Consumerism and Corporate Social Responsibility / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics. - nr 220 (2011), s. 314-326. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?. - Bibliogr. - ISSN 1899-3192 2011
Social Responsibility Management in Polish Companies / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // Zagreb International Review of Economic & Business : Special Conference Issue. - December (2010), s. 29-43. - Summ. - ISSN 1331-5609 2010
Unpublished:
Year
Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu = Ecological Aspects of Social Responsible Retail / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 36-48. - Streszcz., summ. - Bibliogr. 2011
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw = Cross- Sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Społeczna odpowiedzialność w handlu / kier. tem. Andrzej SZROMNIK. - (2011), s. 49-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr. 2011
Społeczne funkcje handlu / Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 236-259. - Bibliogr. 2010
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study. [W:] Schmidpeter R., Capaldi N., Idowu , Herrera (red.), International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR (CSR, Sustainability, Ethics & Governance), Cham : Springer, s. 291-305.
2019
Smolak-Lozano E., Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords. [W:] Ruiz-Mora I., Gonçalves G., Somerville I. (red.), Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends, Covilhã : LabCom.IFP, s. 17-46.
2019
Paliwoda-Matiolańska A., (2017), Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland, "International Journal of Economics and Management", vol. 11, spec. iss. 2, s. 327-343; http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf
2017
Paliwoda-Matiolańska A., (2016), Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas, "Éthique publique" [on-line], vol. 18, no 1; http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584
2016
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce, "Marketing i Rynek" [Dokument elektroniczny], nr 8 , s. 1204-1210.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., Górski M., (2014), The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 237-248.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation?. [W:] Reichel J. (red.), CSR Trends : Beyond Business as Usual, Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, s. 7-28.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. 2Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 282 s.
2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2013), Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector. [W:] Malina A., Oczkowska R., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 475-487.
2013
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Social Responsibility in Business in Theory and Practice. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing (Prace Instytutu Lotnictwa; 223), Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, s. 175-187.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 (Prace Instytutu Lotnictwa; 222), Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, s. 253-265.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty cz. 2, s. 48-56.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość, "Handel Wewnętrzny", Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel, s. 174-180.
2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 156, s. 73-85.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 36-48.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 220, s. 314-326.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 49-62.
2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies, "Zagreb International Review of Economic & Business", December, s. 29-43.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings, Zagreb : University of Zagreb, s. 198-199.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Społeczne funkcje handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 236-259.
2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny], Zagreb : University of Zagreb, s. 1320-1332.
2010
Books:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. 2Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 282 s. 2014
Chapters:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Social Acceptance in Energy Projects : Shale Gas in Poland - Case Study. [W:] Schmidpeter R., Capaldi N., Idowu , Herrera (red.), International Dimensions of Sustainable Management : Latest Perspectives from Corporate Governance, Responsible Finance and CSR (CSR, Sustainability, Ethics & Governance), Cham : Springer, s. 291-305. 2019
Smolak-Lozano E., Paliwoda-Matiolańska A., (2019), Symbolic or Real? Sustainability and CSR in Social Media Communication in the Energy Sector : a Triangulated Approach Analysing Hashtags and Keywords. [W:] Ruiz-Mora I., Gonçalves G., Somerville I. (red.), Organizational and Strategic Communication Research : Global Trends, Covilhã : LabCom.IFP, s. 17-46. 2019
Paliwoda-Matiolańska A., Górski M., (2014), The Commercialization of the Polish Regional Airports : The Krakow Airport Case Study. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 237-248. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland : Is It an Integral Part of Business Process and Opportunity for Value Creation?. [W:] Reichel J. (red.), CSR Trends : Beyond Business as Usual, Łódź : Centrum Strategii i Rozwoju Impact, s. 7-28. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2013), Sustainable Production as an Integral Part of Management Processes in Energy Sector. [W:] Malina A., Oczkowska R., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Challenges of the Contemporary Management, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 475-487. 2013
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Social Responsibility in Business in Theory and Practice. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing of Scientific and Research Organizations (MINIB). 3, New Point of View of European Marketing (Prace Instytutu Lotnictwa; 223), Warsaw : Scientific Publications of the Institute of Aviation, s. 175-187. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce. [W:] Wiśniowski W. (red.), Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB). 2 (Prace Instytutu Lotnictwa; 222), Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Lotnictwa, s. 253-265. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings, Zagreb : University of Zagreb, s. 198-199. 2010
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies. [W:] Galetić L., Spremić M., Ivanov M. (red.), An Enterprise Odyssey : from Crisis to Prosperity - Challenges for Government and Business : 5th International Conference: University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, May 26-29, 2010 Opatija, Croatia : Proceedings [Dokument elektroniczny], Zagreb : University of Zagreb, s. 1320-1332. 2010
Articles:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2017), Towards CSR as a Regulatory Framework and Governance Tool in Disclosure of Corporate Social and Environmental Impact : the Example of Poland, "International Journal of Economics and Management", vol. 11, spec. iss. 2, s. 327-343; http://www.ijem.upm.edu.my/vol11_noS2/(3)Towards%20CSR%20as%20a%20Regulatory%20Framework%20and%20Governance%20Tool......pdf 2017
Paliwoda-Matiolańska A., (2016), Acceptation publique et développement énergétique : exploitation des gaz de schiste en Pologne - Étude de cas, "Éthique publique" [on-line], vol. 18, no 1; http://journals.openedition.org/ethiquepublique/2584 2016
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Konsumeryzm świadomy społecznie w Polsce, "Marketing i Rynek" [Dokument elektroniczny], nr 8 , s. 1204-1210. 2014
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty cz. 2, s. 48-56. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2012), Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość, "Handel Wewnętrzny", Wrzesień-październik [nr spec.] : perspektywy rozwoju marketingu, T. 2 : klient, konsumpcja, handel, s. 174-180. 2012
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 156, s. 73-85. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Konsumeryzm a społeczna odpowiedzialność biznesu, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 220, s. 314-326. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Social Responsibility Management in Polish Companies, "Zagreb International Review of Economic & Business", December, s. 29-43. 2010
Unpublished:
Year
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Ekologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 36-48. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2011), Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Społeczna odpowiedzialność w handlu, s. 49-62. 2011
Paliwoda-Matiolańska A., (2010), Społeczne funkcje handlu. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 236-259. 2010