Publications of the selected author

1

Title:
An Assessment of Obstacles for Place Marketing : Lessons from an Exploratory Study among Place Marketing Practitioners in a Suburban Area of a Big City
Source:
World of Real Estate Journal = Świat Nieruchomości / [red. nacz. Michał GŁUSZAK]. - nr 3(109) (2019) , s. 73-85. - Summ. - Bibliogr.
2019 list:
20.00 pkt
Nr:
2168343672
article
2

Title:
The Promotional Impact of the Biggest Polish Cities in the Eyes of City Promotion Managers = Efekty działań promocyjnych największych polskich miast w opinii miejskich menadżerów promocji
Source:
Świat Nieruchomości = World of Real Estate Journal / [red. nacz. Adam NALEPKA]. - nr 4 (106) (2018) , s. 99-104. - Summ., streszcz. - Bibliogr.
Research program:
The publication was financed from the funds granted to the Faculty of Management, Cracow University of Economics within the framework of the subsidy for the maintenance of research potential.
Ministerial journal list:
b 10.00 pkt
Nr:
2168332599
article
See main document
3

Title:
Ludzie i roboty czyli studenci specjalności Logistyka i Zarządzanie Łańcuchem Dostaw na kierunku Zarządzanie z wizytą w zautomatyzowanym magazynie firmy Maspex w Tychach
Source:
Kurier UEK2018. - nr 2 (77), s. 64. - Dostępny w World Wide Web
Access mode:
Nr:
2168342943
varia
4

Title:
Aktywność promocyjna polskich miast : istota, determinanty, doświadczenie = Promotional Activity of Polish Cities : Essence, Determinants, Experiences
Publisher address:
Kraków; Legionowo: edu-Libri s.c., 2018
Physical description:
257 s.: il.; 24 cm
Notes:
Bibliogr.
Research program:
Publikacja został dofinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przyznanych Wydziałowi Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na utrzymanie potencjału badawczego.; Badania empiryczne, które umożliwiły pozyskanie danych wykorzystanych w niniejszej książce zostały przeprowadzone w ramach projektu sfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2011/03/N/HS4/01581.
ISBN:
978-83-65648-13-6 ; 978-83-65648-14-3
Level I:
100.00 pkt
Nr:
2168328801
monograph
5

Title:
The Role of Local Action Groups in Promoting Rural Areas in the Małopolska Region in Poland = Rola Lokalnych Grup Działania w promocji obszarów wiejskich na przykładzie Małopolski
Source:
Marketing i Zarządzanie. - nr 1(47) (2017) , s. 105-113. - Tytuł numeru: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : partnerstwo i komunikacja podmiotów w regionie - Bibliogr.
Research program:
The paper has been financed with the money granted by The Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Poland to the Faculty of Management of the Cracow University of Economics for research executed by youg researchers and participants of PhD studies.
Ministerial journal list:
b 9.00 pkt
Nr:
2168319021
article
6

Conference:
6th Central European Conference in Regional Science Engines of Urban and Regional Development, Banská Bystrica, Słowacja, od 2017-09-20 do 2017-09-22
Title:
Promotion as an Indispensable Instrument of Urban Development : Evidence from Empirical Study of Big Cities in Poland
Source:
6th Central European Conference in Regional Science Engines of Urban and Regional Development : Conference Procedings / eds. Kamila Borseková, Katarína Vitálišová, Anna Vaňová - Banská Bystrica, Slovakia: Faculty of Economics, Matej Bel University in Banská Bystrica, 2017, s. 653-663. - Summ. - Bibliogr.
Research program:
This paper has been financed with the money granted by The Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Poland to the Faculty of Management of the Cracow University of Economics for research executed by young researchers and participants of Ph.D. studies.
ISBN:
978-80-557-1335-9
Access mode:
Nr:
2168320779
chapter in conference materials
7

Title:
Zróżnicowanie aktywności promocyjnej dużych miast Polski i jego uwarunkowania
Publisher address:
Kraków: , 2016
Physical description:
303 k.: il.; 30 cm
Notes:
Bibliogr.
Access mode:
Signature:
eDr-346
Nr:
2168309811
doctoral dissertation
8

Author:
Sebastian Brańka , Andres Coca-Stefaniak , Jarosław Plichta
Title:
City Centres as Places for Strategic Cooperation through Active City Management
Source:
Stationär und Online : Handel in der Stadt : 2014 - E-Commerce und Stadt : Wandel, Chancen, Perspektiven : 2016 - REALLABOR : Innenstadt + Smart Retail / Hrsg. Silke Weidner, Juliane Ribbeck, Tanja Korzer - Cottbus: Wissensnetzwerk Stadt und Handel e.V., 2016, s. 25-30. - Summ. - Bibliogr.
ISBN:
978-3-940471-26-0
Access mode:
Nr:
2168310581
chapter in monograph
9

Author:
Sebastian Brańka , Andres Coca-Stefaniak , Jarosław Plichta
Title:
City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities
Source:
Scientific Annals of Economics and Business. - 63 (1) (2016) , s. 133-141. - Summ. - Bibliogr.
Research program:
This paper has been financed with the money granted by The Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Poland to the Faculty of Management of the Cracow University of Economics for research executed by young researchers and participants of Ph.D. studies.
Nr:
2168304055
article
10

Title:
Optymalizacja wydatków na promocję miast i regionów = Optimization of Expenditures for the Promotion of Cities and Regions
Source:
Marketing terytorialny : nowe obszary i narzędzia / red. nauk. Andrzej SZROMNIK - Kraków ; Legionowo: Wydawnictwo edu-Libri, 2015, s. 56-75. - Streszcz.
ISBN:
978-83-63804-74-9 ; 978-83-63804-75-6
Nr:
2168299649
chapter in monograph
See main document
11

Author:
Sebastian Brańka , Andres Coca-Stefaniak , Jarosław Plichta
Conference:
11th International Conference of ASECU "Openness, Innovation, Efficiency and Democratization as Preconditions for Economic Development", Kraków, Polska, od 2015-09-10 do 2015-09-11
Title:
City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities
Source:
Proceedings of the 11th International Conference of ASECU "Openness, Innovation, Efficiency and Democratization as Preconditions for Economic Development" / eds: Carmen Pintilescu, Bogdan Wierzbiński, Grigoris Zarotiadis - Cracow: Foundation of the Cracow University of Economics, 2015, s. 382-392. - Summ. - Bibliogr.
ISBN:
978-83-65173-37-9
Access mode:
Nr:
2168300353
chapter in conference materials
12

Title:
Web Sites of Big Cities in Poland as City Promotion Instruments
Source:
Knowledge, Economy, Society : Reorientation of Paradigms and Concepts of Management in the Contemporary Economy / ed. by Bogusz MIKUŁA, Tomasz ROJEK - Cracow: Foundation of the Cracow University of Economics, 2015, s. 505-514 - Bibliogr.
Research program:
This paper has been financed with the money granted by The Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Poland to the Faculty of Management of the Cracow University of Economics for research executed by young researchers and participants of Ph.D. studies
ISBN:
978-83-65173-30-0 ; 978-83-65173-31-7
Nr:
2168301345
chapter in monograph
See main document
13

Author:
Andres Coca-Stefaniak , Jarosław Plichta , Sebastian Brańka
Conference:
3rd Place Management and Branding Conference, Poznań, Polska, od 2015-05-03 do 2015-05-05
Title:
Managing Town Centres and Destinations - Insights from an International Survey of Professionals in the Field
Source:
3rd Institute of Place Management Conference - Poznan: Institute of Place Management, 2015, s. 1-5. - Referat wygłoszony - nieopublikowany
Access mode:
Nr:
2168307873
varia
14

Title:
Marketing Tools in Place Management : Idea and Application
Source:
Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA - Cracow: Foundation of the Cracow University of Economics, 2014, s. 139-146 - Bibliogr.
ISBN:
978-83-62511-24-2
Access mode:
Nr:
2168287563
chapter in monograph
See main document
15

Conference:
Management in the time of destabilization. German and Polish experience, Kraków, Polska, od 2014-12-05 do 2014-12-06
Title:
The Role of City Managers in Managing Networks in Public Space
Source:
Managing Disruption and Destabilisation / sci. ed. Thomas Baaken, Janusz TECZKE - Cracow: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2014, s. 199-208. - Summ. - Bibliogr.
ISBN:
978-83-937642-3-5 ; 978-3-938137-49-9
Nr:
2168286555
chapter in conference materials
See main document
16

Title:
E-comerce w procesach wymiany
Source:
Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy / red. nauk. Grażyna ŚMIGIELSKA - Warszawa: Difin SA, 2013, s. 96-126 - Bibliogr.
ISBN:
978-83-7641-805-6
Nr:
2168261008
chapter in monograph
See main document
17

Title:
Cracow's Image Among Tourists Visiting the City - Implications for the City's Marketing Activities
Source:
Knowledge, Economy, Society : Global and Regional Challenges of the 21st Century Economy / ed. by Paweł LULA, Bogusz MIKUŁA, Andrzej JAKI - Cracow: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2013, s. 405-418 - Bibliogr.
ISBN:
978-83-62511-77-8
Nr:
2168268686
chapter in monograph
See main document
18

Title:
Postrzegana atrakcyjność Krakowa wśród odwiedzających turystów na tle wybranych miast europejskich = Perceived Attractiveness of Cracow Among Visiting Tourists in Comparison to Selected European Cities
Source:
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. - nr 30 (2013) , s. 451-464. - Tytuł numeru: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : orientacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego i instytucji publicznych
Series:
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ; nr 775)
Access mode:
Ministerial journal list:
b 6.00 pkt
Nr:
2168262944
article
19

Title:
Możliwości identyfikacji i pomiaru aktywności marketingowej polskich miast = The Possibility of Identification and Measurement of Marketing Activity in Polish Cities
Source:
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia. - nr 64, t. 2 (2013) , s. 23-30. - Tytuł numeru: Zarządzanie wartością jednostek samorządu terytorialnego
Series:
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ; nr 786)
Access mode:
Ministerial journal list:
b 7.00 pkt
Nr:
2168282989
article
20

Conference:
Interational Symposium of Changes and New Trends in Education, Konya, Turcja, od 2013-11-22 do 2013-11-24
Title:
The Role of University Students for the Local Economy on the Example of Cracow
Source:
International Symposium of Changes and New Trends in Education, 22-24 November 2013, Konya, Turcja : Symposium Proceedings Book. Vol. 2 - Konya: Necmettin Erbakan University, 2013, s. 351-355 - Bibliogr.
Research program:
This project has been financed by the National ScienceCentre, based on the decision no. DEC-2011/03/N/HS4/01581.
Access mode:
Nr:
2168293731
chapter in conference materials
21

Title:
Cenowe uwarunkowania aktywności marketingowej polskich miast = Price Instruments in the Marketing Activity of Polish Cities
Source:
Współczesne trendy w zarządzaniu i marketingu organizacji / red. Elżbieta Wolanin-Jarosz, Tatiana Kożak-Siara - Jarosław: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza, 2013, s. 189-199. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
ISBN:
978-83-63909-40-6
Nr:
2168308905
chapter in monograph
22

Title:
Why Do the University Graduates Settle Down in the University Town? : Potential Implications for City Marketing - the Case of Cracow
Source:
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing = Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing. - nr 10 (59) (2013) , s. 87-97. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
Access mode:
Ministerial journal list:
b 8.00 pkt
Nr:
2168275255
article
23

Title:
Znaczenie turystycznego produktu kulturowego dla Krakowa = The Significance of Cultural Tourism Product for the City of Cracow
Source:
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. - nr 23 (2012) , s. 129-141. - Tytuł numeru: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : strategie marketingowe miast i regionów
Series:
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ; nr 709)
Access mode:
Ministerial journal list:
b 5.00 pkt
Nr:
2168237058
article
24

Title:
Mieszkańcy jako adresat działań marketingowych władz samorządowych = Citizens as an Receiver of Marketing Activities of Territorial Self-Government
Source:
Studia Ekonomiczne i Regionalne = Economic and Regional Studies : Scientific Journal of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. - t. 4, nr 1 (2011) , s. 55-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
Nr:
2168247642
article
25

Title:
Promocja według KHIR, czyli Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych w poszukiwaniu potencjalnych studentów UEK
Source:
Kurier UEK2011. - nr 4 (43), s. 17. - Dostępny w World Wide Web
Access mode:
Nr:
2168344930
varia
See main document
26

Title:
Działania promocyjne miasta Krakowa w oczach odwiedzających turystów : studium empiryczne = Promotion Activities of the City of Krakow in the eyes of Tourists : an Empirical Study
Source:
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. - 209 (2011) , s. 346-356. - Tytuł numeru: Komunikacja rynkowa : kultura, perswazja, technologia - Bibliogr.
Ministerial journal list:
b 9.00 pkt
Nr:
2168227700
article
27

Title:
Wpływ Internetu na zachowania nabywcze konsumentów = The Influence of Internet on the Consumer Market Behaviour
Source:
Handel Wewnętrzny. - wrzesień-październik cz. 3 (2011) , s. 55-60. - Summ.
Ministerial journal list:
b 9.00 pkt
Nr:
2168229284
article
28

Title:
E-commerce w procesach wymiany
Source:
Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK2010, s. 158-191 - Bibliogr.
Signature:
NP-1096/Magazyn
Nr:
2168245278
chapter in unpublished scientific work
See main document
29

Title:
Znaczenie podziemnego magazynowania gazu ziemnego dla rynku dóbr przemysłowych w Polsce = The Importance of Underground Storage of Natural Gas for the Industrial Goods Market in Poland
Source:
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie / [red. nauk. Adam NALEPKA]. - nr 830 (2010) , s. 5-15. - Summ. - Bibliogr.
Access mode:
Ministerial journal list:
b
Nr:
53233
article
See main document
30

Title:
Ekonomiczne uwarunkowania lokalizacji podziemnych magazynów gazu na przykładzie Polski = The Economic Framework of the Underground Gas Storage Localization on the Example of Poland
Source:
Geologia / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie. - t. 35, z. 3 (2009) , s. 447-459. - Streszcz., summ. - Bibliogr.
Ministerial journal list:
b 4.00 pkt
Nr:
2162036173
article
31

Title:
Sektor handlu w Polsce z perspektywy europejskiej - analiza porównawcza
Source:
Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK2008, s. 31-73 - Bibliogr.
Signature:
NP-1247/[1]/Magazyn
Nr:
2168225734
chapter in unpublished scientific work
See main document
32

Title:
Stan podmiotowy handlu detalicznego w Polsce
Source:
Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK2008, s. 9-30 - Bibliogr.
Signature:
NP-1247/[1]/Magazyn
Nr:
2168225730
chapter in unpublished scientific work
See main document
33

Title:
Przygraniczne położenie gmin a ich rozwój społeczno-gospodarczy : wstępna koncepcja badań empirycznych polskich gmin ukraińskiego pogranicza
Source:
Przyrodniczo-ekonomiczny potencjał regionów na pograniczu polsko-ukraińskim / red. Roman Fedan, Zbigniew Makieła - Jarosław: [Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej], 2008, s. 187-200. - Streszcz. - Bibliogr.
ISBN:
978-83-88139-35-2
Nr:
2161917538
chapter in monograph
34

Title:
Analiza potrzeb magazynowych gazu ziemnego w Polsce = Analysis of the Demand for Natural Gas Storage Space in Poland
Source:
Gospodarka Surowcami Mineralnymi = Mineral Resources Management. - t. 24, z. 3/2 (2008) , s. 25-38. - [odczyt: 27.06.2011] - Bibliogr.. - Dostępny w World Wide Web
Access mode:
Ministerial journal list:
a
Nr:
2166719084
article
35

Title:
Rola i perspektywy rozwoju Polski Wschodniej jako elementu krajowego systemu podziemnego magazynowania gazu
Source:
Polska Wschodnia - zarządzanie rozwojem / red. nauk. Bogusław Plawgo - Białystok: Wyższa Szkoła Admnistracji Publicznej im. Stansława Staszica, 2008, s. 671-683 - Bibliogr.
ISBN:
978-83-60772-08-9
Nr:
2166112698
chapter in monograph
Unpublished documents:
1

Title:
Nowe obszary i instrumenty marketingu terytorialnego
Kierownik tematu:
Publisher address:
Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2014
Physical description:
231 k.: il.; 30 cm
Notes:
Bibliogr.
Research program:
022/WZ-KHIR/01/2014/S/4218
Signature:
NP-1488/Magazyn
Nr:
2168303409
unpublished scientific work
2

Title:
Targi w gospodarce rynkowej
Publisher address:
Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2013
Physical description:
100 k.: il.; 30 cm
Notes:
Bibliogr.
Research program:
5/KHiIR/1/2012/S//005
Signature:
NP-1389/Magazyn
Nr:
2168272770
unpublished scientific work
3

Title:
Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych
Kierownik tematu:
Publisher address:
Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2009
Physical description:
126 s.: il.; 30 cm.
Notes:
Załącznik, Bibliogr.
Research program:
20/KHiIR/1/09/S/484
Signature:
NP-1247/2/Magazyn
Nr:
2168229488
unpublished scientific work
1
An Assessment of Obstacles for Place Marketing : Lessons from an Exploratory Study among Place Marketing Practitioners in a Suburban Area of a Big City / Sebastian BRAŃKA // World of Real Estate Journal = Świat Nieruchomości / [red. nacz. Michał GŁUSZAK]. - nr 3(109) (2019), s. 73-85. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://swiatnieruchomosci.krakow.pl/components/com_jshopping/files/demo_products/109_05.pdf. - ISSN 1231-8841
2
The Promotional Impact of the Biggest Polish Cities in the Eyes of City Promotion Managers = Efekty działań promocyjnych największych polskich miast w opinii miejskich menadżerów promocji / Sebastian BRAŃKA // Świat Nieruchomości = World of Real Estate Journal / [red. nacz. Adam NALEPKA]. - nr 4 (106) (2018), s. 99-104. - Summ., streszcz. - Bibliogr. - ISSN 1231-8841
3
Ludzie i roboty czyli studenci specjalności Logistyka i Zarządzanie Łańcuchem Dostaw na kierunku Zarządzanie z wizytą w zautomatyzowanym magazynie firmy Maspex w Tychach / Sebastian BRAŃKA // Kurier UEK. - nr 2 (77) (2018), s. 64. - Dostępny w World Wide Web. - Pełny tekst: https://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_nr_77_01_2018_final_small. - ISSN 1689-7757
4
Aktywność promocyjna polskich miast : istota, determinanty, doświadczenie = Promotional Activity of Polish Cities : Essence, Determinants, Experiences / Sebastian BRAŃKA. - Kraków; Legionowo : edu-Libri s.c., 2018. - 257 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. - ISBN 978-83-65648-13-6 ; 978-83-65648-14-3
5
The Role of Local Action Groups in Promoting Rural Areas in the Małopolska Region in Poland = Rola Lokalnych Grup Działania w promocji obszarów wiejskich na przykładzie Małopolski / Patrycja BRAŃKA, Sebastian BRAŃKA // Marketing i Zarządzanie. - nr 1(47) (2017), s. 105-113. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : partnerstwo i komunikacja podmiotów w regionie. - Bibliogr. - Pełny tekst: https://wnus.edu.pl/miz. - ISSN 2450-775X
6
Promotion as an Indispensable Instrument of Urban Development : Evidence from Empirical Study of Big Cities in Poland / Sebastian BRAŃKA // W: 6th Central European Conference in Regional Science Engines of Urban and Regional Development : Conference Procedings / eds. Kamila Borseková, Katarína Vitálišová, Anna Vaňová. - Banská Bystrica, Slovakia : Faculty of Economics, Matej Bel University in Banská Bystrica, 2017. - S. 653-663. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-80-557-1335-9. - Pełny tekst: http://www.cers.umb.sk/wp-content/uploads/2017/11/cers-proceedings.pdf
7
Zróżnicowanie aktywności promocyjnej dużych miast Polski i jego uwarunkowania / Sebastian BRAŃKA ; Promotor: Andrzej SZROMNIK. - Kraków, 2016. - 303 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty_full.php?nr=1200003232
8
City Centres as Places for Strategic Cooperation through Active City Management / Sebastian BRAŃKA, Andres Coca-Stefaniak, Jarosław PLICHTA // W: Stationär und Online : Handel in der Stadt : 2014 - E-Commerce und Stadt : Wandel, Chancen, Perspektiven : 2016 - REALLABOR : Innenstadt + Smart Retail / Hrsg. Silke Weidner, Juliane Ribbeck, Tanja Korzer. - Cottbus : Wissensnetzwerk Stadt und Handel e.V., 2016. - S. 25-30. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-3-940471-26-0. - Pełny tekst: https://www.b-tu.de/owncloud/index.php/s/rhCYlsxX8lxvCo4
9
City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities / Sebastian BRAŃKA, Andres Coca-Stefaniak, Jarosław PLICHTA // Scientific Annals of Economics and Business. - 63 (1) (2016), s. 133-141. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://saaic.feaa.uaic.ro/index.php/saaic/article/view/317/pdf_109. - ISSN 0379-7864
10
Optymalizacja wydatków na promocję miast i regionów = Optimization of Expenditures for the Promotion of Cities and Regions / Sebastian BRAŃKA // W: Marketing terytorialny : nowe obszary i narzędzia / red. nauk. Andrzej SZROMNIK. - Kraków ; Legionowo : Wydawnictwo edu-Libri, 2015. - S. 56-75. - Streszcz. - ISBN 978-83-63804-74-9 ; 978-83-63804-75-6
11
City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities / Sebastian BRAŃKA, Andres Coca-Stefaniak, Jarosław PLICHTA // W: Proceedings of the 11th International Conference of ASECU "Openness, Innovation, Efficiency and Democratization as Preconditions for Economic Development" / eds: Carmen Pintilescu, Bogdan Wierzbiński, Grigoris Zarotiadis. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2015. - S. 382-392. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-65173-37-9. - Pełny tekst: http://asecu2015.fundacjauek.krakow.pl/proceedings/31.pdf
12
Web Sites of Big Cities in Poland as City Promotion Instruments / Sebastian BRAŃKA // W: Knowledge, Economy, Society : Reorientation of Paradigms and Concepts of Management in the Contemporary Economy / ed. by Bogusz MIKUŁA, Tomasz ROJEK. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2015. - S. 505-514. - Bibliogr. - ISBN 978-83-65173-30-0 ; 978-83-65173-31-7
13
Managing Town Centres and Destinations - Insights from an International Survey of Professionals in the Field / Andres Coca-Stefaniak, Jarosław PLICHATA, Sebastian BRAŃKA // W: 3rd Institute of Place Management Conference. - Poznan : Institute of Place Management, 2015. - S. 1-5. - Referat wygłoszony - nieopublikowany. - Pełny tekst: https://www.researchgate.net/publication/276092181_Managing_town_centres_and_destinations_-_insights_from_an_international_survey_of_professionals
14
Marketing Tools in Place Management : Idea and Application / Sebastian BRAŃKA // W: Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations / ed. by Anna MALINA, Renata OCZKOWSKA, Jarosław PLICHTA. - Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, 2014. - S. 139-146. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-24-2. - Pełny tekst: http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf
15
The Role of City Managers in Managing Networks in Public Space / Sebastian BRAŃKA, Jarosław PLICHTA // W: Managing Disruption and Destabilisation / sci. ed. Thomas Baaken, Janusz TECZKE. - Cracow : Cracow University of Economics, 2014. - S. 199-208. - Summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-937642-3-5 ; 978-3-938137-49-9
16
E-comerce w procesach wymiany / Sebastian BRAŃKA // W: Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy / red. nauk. Grażyna ŚMIGIELSKA. - Warszawa : Difin SA, 2013. - S. 96-126. - Bibliogr. - ISBN 978-83-7641-805-6
17
Cracow's Image Among Tourists Visiting the City - Implications for the City's Marketing Activities / Sebastian BRAŃKA // W: Knowledge, Economy, Society : Global and Regional Challenges of the 21st Century Economy / ed. by Paweł LULA, Bogusz MIKUŁA, Andrzej JAKI. - Cracow : Cracow University of Economics, 2013. - S. 405-418. - Bibliogr. - ISBN 978-83-62511-77-8
18
Postrzegana atrakcyjność Krakowa wśród odwiedzających turystów na tle wybranych miast europejskich = Perceived Attractiveness of Cracow Among Visiting Tourists in Comparison to Selected European Cities / Sebastian BRAŃKA // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. - (Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 1640-6818 ; nr 775). - nr 30 (2013), s. 451-464. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : orientacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego i instytucji publicznych. - Pełny tekst: http://www.wzieu.pl/zn/775/ZN_775.pdf. - ISSN 1509-0507
19
Możliwości identyfikacji i pomiaru aktywności marketingowej polskich miast = The Possibility of Identification and Measurement of Marketing Activity in Polish Cities / Sebastian BRAŃKA // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia. - (Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 1640-6818 ; nr 786). - nr 64, t. 2 (2013), s. 23-30. - Summ., streszcz.. - Tytuł numeru: Zarządzanie wartością jednostek samorządu terytorialnego. - Pełny tekst: http://wneiz.pl/nauka_wneiz/frfu/64-2013/FRFU-64-t2-23.pdf. - ISSN 1733-2842
20
The Role of University Students for the Local Economy on the Example of Cracow / Sebastian BRAŃKA, Karolina ORZEŁ // W: International Symposium of Changes and New Trends in Education, 22-24 November 2013, Konya, Turcja : Symposium Proceedings Book. Vol. 2. - Konya : Necmettin Erbakan University, 2013. - S. 351-355. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://egtsemp.konya.edu.tr/pdf/proceedings_vol2.pdf
21
Cenowe uwarunkowania aktywności marketingowej polskich miast = Price Instruments in the Marketing Activity of Polish Cities / Sebastian BRAŃKA // W: Współczesne trendy w zarządzaniu i marketingu organizacji / red. Elżbieta Wolanin-Jarosz, Tatiana Kożak-Siara. - Jarosław : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza, 2013. - S. 189-199. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISBN 978-83-63909-40-6
22
Why Do the University Graduates Settle Down in the University Town? : Potential Implications for City Marketing - the Case of Cracow / Sebastian BRAŃKA // Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing = Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing. - nr 10 (59) (2013), s. 87-97. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2013_T10_nr59.pdf#page=87&view=Fit. - ISSN 2081-3430
23
Znaczenie turystycznego produktu kulturowego dla Krakowa = The Significance of Cultural Tourism Product for the City of Cracow / Patrycja BRAŃKA, Sebastian BRAŃKA // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. - (Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 1640-6818 ; nr 709). - nr 23 (2012), s. 129-141. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : strategie marketingowe miast i regionów. - Pełny tekst: http://www.wzieu.pl/zn/709/ZN_709.pdf. - ISSN 1509-0507
24
Mieszkańcy jako adresat działań marketingowych władz samorządowych = Citizens as an Receiver of Marketing Activities of Territorial Self-Government / Sebastian BRAŃKA // Studia Ekonomiczne i Regionalne = Economic and Regional Studies : Scientific Journal of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. - t. 4, nr 1 (2011), s. 55-62. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 2083-3725
25
Promocja według KHIR, czyli Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych w poszukiwaniu potencjalnych studentów UEK / Sebastian BRAŃKA // Kurier UEK. - nr 4 (43) (2011), s. 17. - Dostępny w World Wide Web. - Pełny tekst: http://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_uek_2011_04www/8. - ISSN 1689-7757
26
Działania promocyjne miasta Krakowa w oczach odwiedzających turystów : studium empiryczne = Promotion Activities of the City of Krakow in the eyes of Tourists : an Empirical Study / Sebastian BRAŃKA // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. - 209 (2011), s. 346-356. - Streszcz., summ.. - Tytuł numeru: Komunikacja rynkowa : kultura, perswazja, technologia. - Bibliogr. - ISSN 1689-7374
27
Wpływ Internetu na zachowania nabywcze konsumentów = The Influence of Internet on the Consumer Market Behaviour / Sebastian BRAŃKA // Handel Wewnętrzny. - wrzesień-październik cz. 3 (2011), s. 55-60. - Summ. - ISSN 0438-5403
28
E-commerce w procesach wymiany / Sebastian BRAŃKA // W: Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2010), s. 158-191. - Bibliogr.
29
Znaczenie podziemnego magazynowania gazu ziemnego dla rynku dóbr przemysłowych w Polsce = The Importance of Underground Storage of Natural Gas for the Industrial Goods Market in Poland / Sebastian BRAŃKA // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie / [red. nauk. Adam NALEPKA]. - nr 830 (2010), s. 5-15. - Summ. - Bibliogr. - Pełny tekst: http://kangur.uek.krakow.pl/bazy_ae/bazekon/nowy/details.php?numer=170645850. - ISSN 1898-6447
30
Ekonomiczne uwarunkowania lokalizacji podziemnych magazynów gazu na przykładzie Polski = The Economic Framework of the Underground Gas Storage Localization on the Example of Poland / Sebastian BRAŃKA // Geologia : kwartalnik / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie. - t. 35, z. 3 (2009), s. 447-459. - Streszcz., summ. - Bibliogr. - ISSN 0138-0974
31
Sektor handlu w Polsce z perspektywy europejskiej - analiza porównawcza / Sebastian BRAŃKA // W: Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2008), s. 31-73. - Bibliogr.
32
Stan podmiotowy handlu detalicznego w Polsce / Grażyna ŚMIGIELSKA, Sebastian BRAŃKA // W: Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1] / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK. - (2008), s. 9-30. - Bibliogr.
33
Przygraniczne położenie gmin a ich rozwój społeczno-gospodarczy : wstępna koncepcja badań empirycznych polskich gmin ukraińskiego pogranicza / Sebastian BRAŃKA // W: Przyrodniczo-ekonomiczny potencjał regionów na pograniczu polsko-ukraińskim / red. Roman Fedan, Zbigniew Makieła. - Jarosław : [Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej], 2008. - S. 187-200. - Streszcz. - Bibliogr. - ISBN 978-83-88139-35-2
34
Analiza potrzeb magazynowych gazu ziemnego w Polsce = Analysis of the Demand for Natural Gas Storage Space in Poland / Sebastian BRAŃKA // Gospodarka Surowcami Mineralnymi = Mineral Resources Management. - t. 24, z. 3/2 (2008), s. 25-38. - Streszcz., summ.. - [odczyt: 27.06.2011]. - Bibliogr. - Dostępny w World Wide Web. - Pełny tekst: http://www.min-pan.krakow.pl/Wydawnictwa/GSM2432/branka.pdf. - ISSN 0860-0953
35
Rola i perspektywy rozwoju Polski Wschodniej jako elementu krajowego systemu podziemnego magazynowania gazu / Sebastian BRAŃKA // W: Polska Wschodnia - zarządzanie rozwojem / red. nauk. Bogusław Plawgo. - Białystok : Wyższa Szkoła Admnistracji Publicznej im. Stansława Staszica, 2008. - S. 671-683. - Bibliogr. - ISBN 978-83-60772-08-9
36
Nowe obszary i instrumenty marketingu terytorialnego / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK ; autorzy: Andrzej SZROMNIK, Adam FIGIEL, Iryna MANCZAK, Sebastian BRAŃKA, Weronika Griszel, Ewa Zadęcka. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2014. - 231 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr.
37
Targi w gospodarce rynkowej / Andrzej SZROMNIK, Władysław SZCZEPANKIEWICZ, Adam FIGIEL, Krzysztof P. WOJDACKI, Sebastian BRAŃKA, Iryna MANCZAK. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2013. - 100 k. : il. ; 30 cm. - Bibliogr.
38
Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych / kierownik tematu: Andrzej SZROMNIK ; autorzy: Jan SZUMILAK, Danuta SURÓWKA-MARSZAŁEK, Grażyna ŚMIGIELSKA, Władysław SZCZEPANKIEWICZ, Jarosław PLICHTA, Adam FIGIEL, Adriana PALIWODA-MATIOLAŃSKA, Sebastian BRAŃKA, Karolina ORZEŁ. - Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 2009. - 126 s. : il. ; 30 cm. - Załącznik. - Bibliogr.
1
Brańka S., (2019), An Assessment of Obstacles for Place Marketing : Lessons from an Exploratory Study among Place Marketing Practitioners in a Suburban Area of a Big City, "World of Real Estate Journal", nr 3(109), s. 73-85; http://swiatnieruchomosci.krakow.pl/components/com_jshopping/files/demo_products/109_05.pdf
2
Brańka S., (2018), The Promotional Impact of the Biggest Polish Cities in the Eyes of City Promotion Managers, "Świat Nieruchomości", nr 4 (106), s. 99-104.
3
Brańka S., (2018), Ludzie i roboty czyli studenci specjalności Logistyka i Zarządzanie Łańcuchem Dostaw na kierunku Zarządzanie z wizytą w zautomatyzowanym magazynie firmy Maspex w Tychach, "Kurier UEK", nr 2 (77), s. 64; https://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_nr_77_01_2018_final_small
4
Brańka S., (2018), Aktywność promocyjna polskich miast: istota, determinanty, doświadczenie, Kraków ; Legionowo : edu-Libri s.c., 257 s.
5
Brańka P., Brańka S., (2017), The Role of Local Action Groups in Promoting Rural Areas in the Małopolska Region in Poland, "Marketing i Zarządzanie", nr 1(47), s. 105-113; https://wnus.edu.pl/miz
6
Brańka S., (2017), Promotion as an Indispensable Instrument of Urban Development : Evidence from Empirical Study of Big Cities in Poland. [W:] Borseková K., Vitálišová K., Vaňová A. (red.), 6th Central European Conference in Regional Science Engines of Urban and Regional Development : Conference Procedings, Banská Bystrica, Slovakia : Faculty of Economics, Matej Bel University in Banská Bystrica, s. 653-663.
7
Brańka S., (2016), Zróżnicowanie aktywności promocyjnej dużych miast Polski i jego uwarunkowania, Prom. Szromnik A., Kraków : , 303 k.
8
Brańka S., Coca-Stefaniak A., Plichta J., (2016), City Centres as Places for Strategic Cooperation through Active City Management. [W:] Weidner , Ribbeck J., Korzer T. (red.), Stationär und Online : Handel in der Stadt : 2014 - E-Commerce und Stadt : Wandel, Chancen, Perspektiven : 2016 - REALLABOR : Innenstadt + Smart Retail, Cottbus : Wissensnetzwerk Stadt und Handel e.V., s. 25-30.
9
Brańka S., Coca-Stefaniak A., Plichta J., (2016), City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities, "Scientific Annals of Economics and Business", 63 (1), s. 133-141; http://saaic.feaa.uaic.ro/index.php/saaic/article/view/317/pdf_109
10
Brańka S., (2015), Optymalizacja wydatków na promocję miast i regionów. [W:] Szromnik A. (red.), Marketing terytorialny : nowe obszary i narzędzia, Kraków ; Legionowo : Wydawnictwo edu-Libri, s. 56-75.
11
Brańka S., Coca-Stefaniak A., Plichta J., (2015), City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities. [W:] Pintilescu C., Wierzbiński B., Zarotiadis G. (red.), Proceedings of the 11th International Conference of ASECU "Openness, Innovation, Efficiency and Democratization as Preconditions for Economic Development", Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 382-392.
12
Brańka S., (2015), Web Sites of Big Cities in Poland as City Promotion Instruments. [W:] Mikuła B., Rojek T. (red.), Knowledge, Economy, Society : Reorientation of Paradigms and Concepts of Management in the Contemporary Economy, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 505-514.
13
Coca-Stefaniak A., Plichta J., Brańka S., (2015), Managing Town Centres and Destinations - Insights from an International Survey of Professionals in the Field. [W:] 3rd Institute of Place Management Conference, Poznan : Institute of Place Management, s. 1-5.
14
Brańka S., (2014), Marketing Tools in Place Management : Idea and Application. [W:] Malina A., Oczkowska R., Plichta J. (red.), Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations, Cracow : Foundation of the Cracow University of Economics, s. 139-146.
15
Brańka S., Plichta J., (2014), The Role of City Managers in Managing Networks in Public Space. [W:] Baaken T., Teczke J. (red.), Managing Disruption and Destabilisation, Cracow : Cracow University of Economics, s. 199-208.
16
Brańka S., (2013), E-comerce w procesach wymiany. [W:] Śmigielska G. (red.), Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa : Difin SA, s. 96-126.
17
Brańka S., (2013), Cracow's Image Among Tourists Visiting the City - Implications for the City's Marketing Activities. [W:] Lula P., Mikuła B., Jaki A. (red.), Knowledge, Economy, Society : Global and Regional Challenges of the 21st Century Economy, Cracow : Cracow University of Economics, s. 405-418.
18
Brańka S., (2013), Postrzegana atrakcyjność Krakowa wśród odwiedzających turystów na tle wybranych miast europejskich, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 30, s. 451-464; http://www.wzieu.pl/zn/775/ZN_775.pdf
19
Brańka S., (2013), Możliwości identyfikacji i pomiaru aktywności marketingowej polskich miast, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia", nr 64, t. 2, s. 23-30; http://wneiz.pl/nauka_wneiz/frfu/64-2013/FRFU-64-t2-23.pdf
20
Brańka S., Orzeł K., (2013), The Role of University Students for the Local Economy on the Example of Cracow. [W:] International Symposium of Changes and New Trends in Education, 22-24 November 2013, Konya, Turcja : Symposium Proceedings Book. Vol. 2, Konya : Necmettin Erbakan University, s. 351-355.
21
Brańka S., (2013), Cenowe uwarunkowania aktywności marketingowej polskich miast. [W:] Wolanin-Jarosz E., Kożak-Siara T. (red.), Współczesne trendy w zarządzaniu i marketingu organizacji, Jarosław : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza, s. 189-199.
22
Brańka S., (2013), Why Do the University Graduates Settle Down in the University Town? : Potential Implications for City Marketing - the Case of Cracow, "Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", nr 10 (59), s. 87-97; http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2013_T10_nr59.pdf#page=87&view=Fit
23
Brańka P., Brańka S., (2012), Znaczenie turystycznego produktu kulturowego dla Krakowa, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 23, s. 129-141; http://www.wzieu.pl/zn/709/ZN_709.pdf
24
Brańka S., (2011), Mieszkańcy jako adresat działań marketingowych władz samorządowych, "Studia Ekonomiczne i Regionalne", t. 4, nr 1, s. 55-62.
25
Brańka S., (2011), Promocja według KHIR, czyli Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych w poszukiwaniu potencjalnych studentów UEK, "Kurier UEK", nr 4 (43), s. 17; http://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_uek_2011_04www/8
26
Brańka S., (2011), Działania promocyjne miasta Krakowa w oczach odwiedzających turystów : studium empiryczne, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu", 209, s. 346-356.
27
Brańka S., (2011), Wpływ Internetu na zachowania nabywcze konsumentów, "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik cz. 3, s. 55-60.
28
Brańka S., (2010), E-commerce w procesach wymiany. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy, s. 158-191.
29
Brańka S., (2010), Znaczenie podziemnego magazynowania gazu ziemnego dla rynku dóbr przemysłowych w Polsce, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie", nr 830, s. 5-15; https://bazekon.uek.krakow.pl/170645850
30
Brańka S., (2009), Ekonomiczne uwarunkowania lokalizacji podziemnych magazynów gazu na przykładzie Polski, "Geologia", t. 35, z. 3, s. 447-459.
31
Brańka S., (2008), Sektor handlu w Polsce z perspektywy europejskiej - analiza porównawcza. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1], s. 31-73.
32
Śmigielska G., Brańka S., (2008), Stan podmiotowy handlu detalicznego w Polsce. [W:] Szromnik A. (kierownik tematu), Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1], s. 9-30.
33
Brańka S., (2008), Przygraniczne położenie gmin a ich rozwój społeczno-gospodarczy : wstępna koncepcja badań empirycznych polskich gmin ukraińskiego pogranicza. [W:] Fedan R., Makieła Z. (red.), Przyrodniczo-ekonomiczny potencjał regionów na pograniczu polsko-ukraińskim, Jarosław : [Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej], s. 187-200.
34
Brańka S., (2008), Analiza potrzeb magazynowych gazu ziemnego w Polsce, "Gospodarka Surowcami Mineralnymi", t. 24, z. 3/2, s. 25-38; http://www.min-pan.krakow.pl/Wydawnictwa/GSM2432/branka.pdf
35
Brańka S., (2008), Rola i perspektywy rozwoju Polski Wschodniej jako elementu krajowego systemu podziemnego magazynowania gazu. [W:] Plawgo B. (red.), Polska Wschodnia - zarządzanie rozwojem, Białystok : Wyższa Szkoła Admnistracji Publicznej im. Stansława Staszica, s. 671-683.
36
Szromnik A., Figiel A., Manczak I., Brańka S., Griszel W., Zadęcka E., (2014), Nowe obszary i instrumenty marketingu terytorialnego, Szromnik A. (kier.), Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 231 k.
37
Szromnik A., Szczepankiewicz W., Figiel A., Wojdacki K., Brańka S., Manczak I., (2013), Targi w gospodarce rynkowej, Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 100 k.
38
Szumilak J., Surówka-Marszałek D., Śmigielska G., Szczepankiewicz W., Plichta J., Figiel A., Paliwoda-Matiolańska A., Brańka S., Orzeł K., (2009), Rozwój form instytucjonalnych handlu. Etap 2, Strukturalne uwarunkowania działalności handlowej w sektorach rozproszonych, Szromnik A. (kier.), Kraków : Uniwersytet Ekonomiczny, 126 s.
1
@article{UEK:2168343672,
author = "Sebastian Brańka",
title = "An Assessment of Obstacles for Place Marketing : Lessons from an Exploratory Study among Place Marketing Practitioners in a Suburban Area of a Big City",
journal = "World of Real Estate Journal",
number = "3(109)",
pages = "73-85",
year = "2019",
doi = {http://dx.doi.org/10.14659/WOREJ.2019.109.05},
url = {http://swiatnieruchomosci.krakow.pl/components/com_jshopping/files/demo_products/109_05.pdf},
}
2
@article{UEK:2168332599,
author = "Sebastian Brańka",
title = "The Promotional Impact of the Biggest Polish Cities in the Eyes of City Promotion Managers",
journal = "Świat Nieruchomości",
number = "4 (106)",
pages = "99-104",
year = "2018",
doi = {http://dx.doi.org/10.14659/WOREJ.2018.106.013},
url = {},
}
3
@misc{UEK:2168342943,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Ludzie i roboty czyli studenci specjalności Logistyka i Zarządzanie Łańcuchem Dostaw na kierunku Zarządzanie z wizytą w zautomatyzowanym magazynie firmy Maspex w Tychach",
booktitle = "Kurier UEK",
number = "2 (77)",
pages = "64",
year = "2018",
url = {https://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_nr_77_01_2018_final_small},
}
4
@book{UEK:2168328801,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Aktywność promocyjna polskich miast : istota, determinanty, doświadczenie",
adress = "Kraków; Legionowo",
publisher = "edu-Libri s.c.",
year = "2018",
isbn = "978-83-65648-13-6 ; 978-83-65648-14-3",
}
5
@article{UEK:2168319021,
author = "Patrycja Brańka and Sebastian Brańka",
title = "The Role of Local Action Groups in Promoting Rural Areas in the Małopolska Region in Poland",
journal = "Marketing i Zarządzanie",
number = "1(47)",
pages = "105-113",
year = "2017",
doi = {http://dx.doi.org/10.18276/miz.2017.47-09},
url = {https://wnus.edu.pl/miz},
}
6
@inbook{UEK:2168320779,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Promotion as an Indispensable Instrument of Urban Development : Evidence from Empirical Study of Big Cities in Poland",
booktitle = "6th Central European Conference in Regional Science Engines of Urban and Regional Development : Conference Procedings",
pages = "653-663",
adress = "Banská Bystrica, Slovakia",
publisher = "Faculty of Economics, Matej Bel University in Banská Bystrica",
year = "2017",
url = {http://www.cers.umb.sk/wp-content/uploads/2017/11/cers-proceedings.pdf},
isbn = "978-80-557-1335-9",
}
7
@unpublished{UEK:2168309811,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Zróżnicowanie aktywności promocyjnej dużych miast Polski i jego uwarunkowania",
adress = "Kraków",
year = "2016",
url = {http://bg.uek.krakow.pl/e-zasoby/doktoraty_full.php?nr=1200003232},
}
8
@inbook{UEK:2168310581,
author = "Sebastian Brańka and Andres Coca-Stefaniak and Jarosław Plichta",
title = "City Centres as Places for Strategic Cooperation through Active City Management",
booktitle = "Stationär und Online : Handel in der Stadt : 2014 - E-Commerce und Stadt : Wandel, Chancen, Perspektiven : 2016 - REALLABOR : Innenstadt + Smart Retail",
pages = "25-30",
adress = "Cottbus",
publisher = "Wissensnetzwerk Stadt und Handel e.V.",
year = "2016",
url = {https://www.b-tu.de/owncloud/index.php/s/rhCYlsxX8lxvCo4},
isbn = "978-3-940471-26-0",
}
9
@article{UEK:2168304055,
author = "Sebastian Brańka and Andres Coca-Stefaniak and Jarosław Plichta",
title = "City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities",
journal = "Scientific Annals of Economics and Business",
number = "63 (1)",
pages = "133-141",
year = "2016",
doi = {http://dx.doi.org/10.1515/aicue-2016-0010},
url = {http://saaic.feaa.uaic.ro/index.php/saaic/article/view/317/pdf_109},
}
10
@inbook{UEK:2168299649,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Optymalizacja wydatków na promocję miast i regionów",
booktitle = "Marketing terytorialny : nowe obszary i narzędzia",
pages = "56-75",
adress = "Kraków ; Legionowo",
publisher = "Wydawnictwo edu-Libri",
year = "2015",
isbn = "978-83-63804-74-9 ; 978-83-63804-75-6",
}
11
@inbook{UEK:2168300353,
author = "Sebastian Brańka and Andres Coca-Stefaniak and Jarosław Plichta",
title = "City Centres as Places For Strategic Cooperation Through Active City Management - the Significance of Trade Entities",
booktitle = "Proceedings of the 11th International Conference of ASECU "Openness, Innovation, Efficiency and Democratization as Preconditions for Economic Development"",
pages = "382-392",
adress = "Cracow",
publisher = "Foundation of the Cracow University of Economics",
year = "2015",
url = {http://asecu2015.fundacjauek.krakow.pl/proceedings/31.pdf},
isbn = "978-83-65173-37-9",
}
12
@inbook{UEK:2168301345,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Web Sites of Big Cities in Poland as City Promotion Instruments",
booktitle = "Knowledge, Economy, Society : Reorientation of Paradigms and Concepts of Management in the Contemporary Economy",
pages = "505-514",
adress = "Cracow",
publisher = "Foundation of the Cracow University of Economics",
year = "2015",
isbn = "978-83-65173-30-0 ; 978-83-65173-31-7",
}
13
@misc{UEK:2168307873,
author = "Andres Coca-Stefaniak and Jarosław Plichta and Sebastian Brańka",
title = "Managing Town Centres and Destinations - Insights from an International Survey of Professionals in the Field",
booktitle = "3rd Institute of Place Management Conference",
pages = "1-5",
adress = "Poznan",
publisher = "Institute of Place Management",
year = "2015",
url = {https://www.researchgate.net/publication/276092181_Managing_town_centres_and_destinations_-_insights_from_an_international_survey_of_professionals},
}
14
@inbook{UEK:2168287563,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Marketing Tools in Place Management : Idea and Application",
booktitle = "Knowledge, Economy, Society : Contemporary Organizations in the Process of Institutional Transformations",
pages = "139-146",
adress = "Cracow",
publisher = "Foundation of the Cracow University of Economics",
year = "2014",
url = {http://cfm.uek.krakow.pl/media/files/54/53/CFM_2014_ksiazka_3.pdf},
isbn = "978-83-62511-24-2",
}
15
@inbook{UEK:2168286555,
author = "Sebastian Brańka and Jarosław Plichta",
title = "The Role of City Managers in Managing Networks in Public Space",
booktitle = "Managing Disruption and Destabilisation",
pages = "199-208",
adress = "Cracow",
publisher = "Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie",
year = "2014",
isbn = "978-83-937642-3-5 ; 978-3-938137-49-9",
}
16
@inbook{UEK:2168261008,
author = "Sebastian Brańka",
title = "E-comerce w procesach wymiany",
booktitle = "Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy",
pages = "96-126",
adress = "Warszawa",
publisher = "Difin SA",
year = "2013",
isbn = "978-83-7641-805-6",
}
17
@inbook{UEK:2168268686,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Cracow's Image Among Tourists Visiting the City - Implications for the City's Marketing Activities",
booktitle = "Knowledge, Economy, Society : Global and Regional Challenges of the 21st Century Economy",
pages = "405-418",
adress = "Cracow",
publisher = "Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie",
year = "2013",
isbn = "978-83-62511-77-8",
}
18
@article{UEK:2168262944,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Postrzegana atrakcyjność Krakowa wśród odwiedzających turystów na tle wybranych miast europejskich",
journal = "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu",
number = "30",
pages = "451-464",
adress = "",
year = "2013",
url = {http://www.wzieu.pl/zn/775/ZN_775.pdf},
issn = "1640-6818",
}
19
@article{UEK:2168282989,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Możliwości identyfikacji i pomiaru aktywności marketingowej polskich miast",
journal = "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia",
number = "64, t. 2",
pages = "23-30",
adress = "",
year = "2013",
url = {http://wneiz.pl/nauka_wneiz/frfu/64-2013/FRFU-64-t2-23.pdf},
issn = "1640-6818",
}
20
@inbook{UEK:2168293731,
author = "Sebastian Brańka and Karolina Orzeł",
title = "The Role of University Students for the Local Economy on the Example of Cracow",
booktitle = "International Symposium of Changes and New Trends in Education, 22-24 November 2013, Konya, Turcja : Symposium Proceedings Book. Vol. 2",
pages = "351-355",
adress = "Konya",
publisher = "Necmettin Erbakan University",
year = "2013",
url = {http://egtsemp.konya.edu.tr/pdf/proceedings_vol2.pdf},
}
21
@inbook{UEK:2168308905,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Cenowe uwarunkowania aktywności marketingowej polskich miast",
booktitle = "Współczesne trendy w zarządzaniu i marketingu organizacji",
pages = "189-199",
adress = "Jarosław",
publisher = "Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza",
year = "2013",
isbn = "978-83-63909-40-6",
}
22
@article{UEK:2168275255,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Why Do the University Graduates Settle Down in the University Town? : Potential Implications for City Marketing - the Case of Cracow",
journal = "Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing",
number = "10 (59)",
pages = "87-97",
year = "2013",
url = {http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2013_T10_nr59.pdf#page=87&view=Fit},
}
23
@article{UEK:2168237058,
author = "Patrycja Brańka and Sebastian Brańka",
title = "Znaczenie turystycznego produktu kulturowego dla Krakowa",
journal = "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu",
number = "23",
pages = "129-141",
adress = "",
year = "2012",
url = {http://www.wzieu.pl/zn/709/ZN_709.pdf},
issn = "1640-6818",
}
24
@article{UEK:2168247642,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Mieszkańcy jako adresat działań marketingowych władz samorządowych",
journal = "Studia Ekonomiczne i Regionalne",
number = "t. 4, 1",
pages = "55-62",
year = "2011",
}
25
@misc{UEK:2168344930,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Promocja według KHIR, czyli Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych w poszukiwaniu potencjalnych studentów UEK",
booktitle = "Kurier UEK",
number = "4 (43)",
pages = "17",
year = "2011",
url = {http://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_uek_2011_04www/8},
}
26
@article{UEK:2168227700,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Działania promocyjne miasta Krakowa w oczach odwiedzających turystów : studium empiryczne",
journal = "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu",
number = "209",
pages = "346-356",
adress = "",
year = "2011",
}
27
@article{UEK:2168229284,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Wpływ Internetu na zachowania nabywcze konsumentów",
journal = "Handel Wewnętrzny",
number = "wrzesień-październik cz. 3",
pages = "55-60",
year = "2011",
}
28
@unpublished{UEK:2168245278,
author = "Sebastian Brańka",
title = "E-commerce w procesach wymiany",
booktitle = "Współczesne tendencje w handlu : sektor handlu w gospodarce opartej na wiedzy",
pages = "158-191",
year = "2010",
}
29
@article{UEK:53233,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Znaczenie podziemnego magazynowania gazu ziemnego dla rynku dóbr przemysłowych w Polsce",
journal = "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie",
number = "830",
pages = "5-15",
year = "2010",
url = {https://bazekon.uek.krakow.pl/170645850},
}
30
@article{UEK:2162036173,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Ekonomiczne uwarunkowania lokalizacji podziemnych magazynów gazu na przykładzie Polski",
journal = "Geologia",
number = "t. 35, z. 3",
pages = "447-459",
year = "2009",
}
31
@unpublished{UEK:2168225734,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Sektor handlu w Polsce z perspektywy europejskiej - analiza porównawcza",
booktitle = "Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1]",
pages = "31-73",
year = "2008",
}
32
@unpublished{UEK:2168225730,
author = "Grażyna Śmigielska and Sebastian Brańka",
title = "Stan podmiotowy handlu detalicznego w Polsce",
booktitle = "Rozwój form instytucjonalnych handlu. [Etap 1]",
pages = "9-30",
year = "2008",
}
33
@inbook{UEK:2161917538,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Przygraniczne położenie gmin a ich rozwój społeczno-gospodarczy : wstępna koncepcja badań empirycznych polskich gmin ukraińskiego pogranicza",
booktitle = "Przyrodniczo-ekonomiczny potencjał regionów na pograniczu polsko-ukraińskim",
pages = "187-200",
adress = "Jarosław",
publisher = "Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej",
year = "2008",
isbn = "978-83-88139-35-2",
}
34
@article{UEK:2166719084,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Analiza potrzeb magazynowych gazu ziemnego w Polsce",
journal = "Gospodarka Surowcami Mineralnymi",
number = "t. 24, z. 3/2",
pages = "25-38",
year = "2008",
url = {http://www.min-pan.krakow.pl/Wydawnictwa/GSM2432/branka.pdf},
}
35
@inbook{UEK:2166112698,
author = "Sebastian Brańka",
title = "Rola i perspektywy rozwoju Polski Wschodniej jako elementu krajowego systemu podziemnego magazynowania gazu",
booktitle = "Polska Wschodnia - zarządzanie rozwojem",
pages = "671-683",
adress = "Białystok",
publisher = "Wyższa Szkoła Admnistracji Publicznej im. Stansława Staszica",
year = "2008",
isbn = "978-83-60772-08-9",
}
36
@unpublished{UEK:2168303409,
author = "Andrzej Szromnik and Adam Figiel and Iryna Manczak and Sebastian Brańka and Weronika Griszel and Ewa Zadęcka",
title = "Nowe obszary i instrumenty marketingu terytorialnego",
adress = "Kraków",
publisher = "Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie",
year = "2014",
}
37
@unpublished{UEK:2168272770,
author = "Andrzej Szromnik and Władysław Szczepankiewicz and Adam Figiel and Krzysztof P. Wojdacki and Sebastian Brańka and Iryna Manczak",
title = "Targi w gospodarce rynkowej",
adress = "Kraków",
publisher = "Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie",
year = "2013",
}
38
@unpublished{UEK:2168229488,
author = "Jan Szumilak and Danuta Surówka-Marszałek and Grażyna Śmigielska and Władysław Szczepankiewicz and Jarosław Plichta and Adam Figiel and Adriana Paliwoda-Matiolańska and Sebastian Brańka and Karolina Orzeł",
title = "Rozwój form instytucjonalnych handlu",
adress = "Kraków",
publisher = "Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie",
year = "2009",
}