BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buchner Anna (University of Warsaw), Wierzbicka Maria (Digital Centre)
Tytuł
Tablet Terra Incognita: Research Note on the Role of Tablets in Digital Parenting of Preschool Children
Źródło
Polish Sociological Review, 2018, nr 3, s. 413-421, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Urządzenia przenośne (PDA), Dzieci szkolne, Wyniki badań
Mobile devices, School children, Research results
Uwagi
summ.
Abstrakt
Our research note reports the results of a qualitative and quantitative evaluation of the pilot edition of the Coding Masters Junior program, conducted in 2015 by Centrum Cyfrowe: Projekt Polska. It focuses on the results of a semantic analysis for the keyword "tablet" of the IDIs conducted with parents of preschoolers. The analysis has shown, among others, that in many households tablet is seen as belonging to the domain of the child, its property (toy). At the same time, quantitative research reveals that in 26% of tablet-owning households the device is not made available to the child. This strong polarization of practices shows that tablets remain a terra incognita to a significant group of parents, one they often have no wish to explore. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. American Academy of Pediatrics. 2016. New Recommendations for Children's Media Use, https://www.aap.org/en-us/about-the-aap/aap-press-room/pages/american-academy-of-pediatrics-announces-new-recommendations-for-childrens-media-use.aspx.
  2. Batorski, D. 2013. Polacy wobec technologii cyfrowych-uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania, in: Diagnoza Społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków-Raport, Contemporary Economics. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
  3. Bąk, A. 2015. Korzystanie z urządzeńmobilnych przez małe dzieci w Polsce. Wyniki badania ilościowego, Warszawa : Fundacja Dzieci Niczyje-http://www.mamatatatablet.pl/wp-content/uploads/2015/11/Korzystaniezurzadzen mobilnych raport final.pdf.
  4. Brown, A., Shifrin, D.L. 2015. Beyond 'Turn it Off': How to Advise Families on Media Use, in: AAP News 36(10)-http://www.aappublications.org/content/36/10/54.
  5. Brown, A. 2011. Media Use by Children Younger than 2 years, Pediatrics 128(5)-http://pediatrics.aappublications.org/content/128/5/1040.
  6. Buchner, A., Kisilowska, M., and Wierzbicka, M. 2016. Mistrzowie Kodowania Junior. Raport końcowy. Warszawa: Centrum Cyfrowe: Projekt Polska-http://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/2016/03/Mistrzowie-Kodowania-Junior-raport-końcowy.pdf.
  7. Cohen, S. 1972. Folk Devils and Moral Panics: The Creation of the Mods and Rocker. Oxford: Martin Robertson.
  8. Czyżewski, M., Dunin, K., Piotrowski, A. 2010. Cudze problemy. O ważności tego, co nieważne. Analiza dyskursu publicznego w Polsce. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  9. Digital Media & Learning in Afterschool, Issue Brief 58. 2013. Afterschool Alert. Washington, New York. http://www.afterschoolalliance.org/issue briefs/issuedigitallearning58.pdf.
  10. Haddon, L., Livingstone, S. 2009. Podsumowanie programu EU Kids Online: Raport końcowy. London: London School of Economics and Political Science-http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/EU Kids I (2006-9)/EU Kids Online I Reports/plsummary.pdf.
  11. Hatch, K.E. 2011. Determining the Effects of Technology on Children. University of Rhode Island: Senior Honors Projects-http://digitalcommons.uri.edu/srhonorsprog/260.
  12. Livingstone, S., Blum-Ross, A., Pavlick, J., Olaffson, K. 2018. Parenting for a Digital Future. London: Survey Report 1.
  13. McPake, J., Plowman, L., Stephen, Ch. 2012. Pre-school Children Creating and Communicating with Digital Technologies in the Home. London: British Journal of Educational Technology.
  14. Robin, R. 1980. Badanie pól semantycznych: doświadczenia Ośrodka Leksykologii Politycznej w Saint-Cloud, in: M. Głowiński (ed.), Język i społeczeństwo. Warszawa: Czytelnik.
  15. Zielińska, I. 2004. Media, interes i panika moralna. Nowa kategoria socjologiczna i jej implikacje, Kultura i Społeczeństwo 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-1413
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.26412/psr203.07
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu