BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogaczewski Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie)
Tytuł
Kształcenie praktyczne na kierunku logistyka - ważniejsze aspekty zastosowania case study
Practical Teaching in the Department of Logistics : Major Aspects of Case Study Approach
Źródło
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne, 2016, T. 2, nr 3, s. 243-254, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Logistyka, Kształcenie, Studium przypadku
Logistics, Education, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszych rozważań było wskazanie na znaczenie case study jako metody kształcenia praktycznego na uczelniach wyższych. Praktyczna analiza problemu, ze względu na uwarunkowania gospodarcze, powinna być na porządku dziennym w kształceniu na kierunku "logistyka". Wiedza praktyczna podparta fundamentami wiedzy teoretycznej będzie z pewnością ważnym aspektem w procesie podejmowania zatrudnienia w regionie konińskim. (abstrakt oryginalny)

In an era of globalisation and internationalisation of the world economy practical education of college students, who will soon become new employees, is gaining significance. Analysing key problems and developing the ability to solve them are crucial aspects of practical teaching of future logisticians. The aims of this article are to analyse a new teaching paradigm, together with its learning and teaching strategies, and to bring attention to the usefulness of teaching methods oriented toward solving problems in the logistics department. These methods constitute a very important instrument in the process of teaching at the tertiary level, especially in practically-oriented courses such as the ones taught in the State University of Applied Sciences in Konin, Poland. Analysing and solving problems in case studies needs to be treated as a process involving problem formulation, creation of alternative solutions, and selection of core solutions and their implementation. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bobbitt, L. M., Inks, S. A., Kemp, K. J., Mayo, D. T. (2000). Integrating marketing courses to enhance team-based experiential learning. Journal of Marketing Education, 22(1), 15-25.
  2. Easton, G. (1992). Learning from case studies. Harlow: Prentice Hall.
  3. Gasser, P. (1999). Neue Lernkultur: Eine integrative Didaktik. Aarau: Sauerländer.
  4. Heath, J. (1998). Teaching and writing case studies. A practical guide, European case clearing. Cranfield: Cranfield University.
  5. Lynn, L. E. Jr. (1999). Teaching & learning with cases. New York: Chatham House Publishers.
  6. Titus, P. A. (2000). Marketing and the creative problem-solving process. Journal of Marketing Education, 22(3), 262-272.
  7. Trigwell, K., Prosser, M. (1997). Relations between perceptions of the teaching environment and approaches to teaching. British Journal of Educational Psychology, 67, 25-35.
  8. Wee, L. K.-N., Kek, M. A. Y.-C., Kelley, C. A. (2003). Transforming the marketing curriculum using problem-based learning: A case study. Journal of Marketing Education, 25(2), 150-162.
  9. Winteler, A. (2002). Lehrqualität = Lernqualität? Über Konzepte des Lehrens und die Qualität des Lernens (1). Das Hochschulwesen, 2, 82-89.
  10. Winteler, A. (2004). Professionell lehren und lernen. Ein Praxisbuch. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2391-8632
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu