BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chudy Sylwia (Poznan University of Life Sciences, Poland)
Tytuł
Development of Coffee Market and Changes in Coffee Consumption Among Poles
Rozwój rynku kawy i zmiany w jej konsumpcji wśród Polaków
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2014, z. 4 (34), s. 41-51, rys., tab., bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Kawa, Używki, Konsumpcja używek, Rynek kawy
Coffee, Substances, Consumption of stimulants, Coffee market
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki ankiety dotyczącej konsumpcji kawy oraz wyniki wizualnej i instrumentalnej oceny kaw. Głównym przedmiotem rozważań był rodzaj stosowanych dodatków podczas przygotowywania kawy. Na podstawie badań ankietowych stwierdzono, że 58,3% respondentów używa środki słodzące, a 92,7% środki zabielające kawę (głównie mleko o zawartości 3,2% tłuszczu). (abstrakt oryginalny)

The paper presents results of a survey concerning coffee consumption together with results of visual and instrumental coffee analyses. The investigations focused on the type of additives used when preparing coffee. Based on the survey it was found that 58.3% respondents use sweeteners and 92.7% coffee whiteners (mainly milk with 3.2% fat content). (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk G., Anioła P., Czubak W., 2009. Preferences of young consumers on the milk market. J. Agribus. Rural Dev. 4 (14), 5-12.
  2. Baryłko-Piekielna N., Matuszewska I., 2009. Sensoryczne badania żywności. Podstawy - metody - zastosowania. Wyd. Nauk. PTTŻ, Kraków.
  3. Dmowski P., Platta A., 2012. Konsumencka ocena atrakcyjności sensorycznej napojów mlecznych z dodatkiem ekstraktów kawy. Zesz. Nauk. Akad. Mor. Gdyn. 73, 34-42, http://zeszyty.am.gdynia.pl/artykul-Konsumencka%20ocena%20atrakcyjnosci%20sensorycznej%20napojow%20mlecznych%20z%20dodatkiem%20ekstraktow%20kawy_142.html [access: 11.09.2012].
  4. Grębowiec M., 2010. Wpływ marki na podejmowanie decyzji nabywczych konsumentów na przykładzie rynku kawy. Zesz. Nauk. UE Pozn. 154, 210-217.
  5. Groves R.M., Fowler F.J., Couper M.P., Lepkowski J.M., Singer E., Tourangeau R., 2009. Survey Methodology. John Wiley & Sons, New Jersey.
  6. http://analizy-rynku.inse.pl/pdf/kawa-na-strone.pdf [access: 15.09.2014].
  7. http://bsolutions.pl/tag/spozycie-kawy-w-polsce/ [access: 15.03.2014].
  8. http://mleczarstwopolskie.kzsm.pl/uploads/2010/KZSM%20raport%20prezentacjaII.ppt#585,4 [access: 15.03.2014].
  9. http://www.ico.org/ [access: 15.03.2014].
  10. http://www.ico.org/historical/2010-19/PDF/IMPORTSIMCALYR.pdf [access: 15.03.2014].
  11. http://www.platforma.mokate.com.pl/wiedza/kw59.pdf [access: 15.03.2014].
  12. http://www.portalspozywczy.pl/drukuj/102129.html [access: 15.09.2014].
  13. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/L_podst_inf_o_rozwoju_dem_pl_do_2013.pdf [access: 15.03.2014].
  14. http://www.studium.agrobiznesu.up.lublin.pl/images/kawa.pdf [access: 11.09.2014].
  15. http:// www.surveysystem.com [access: 15.03.2014].
  16. Instrukcja obsługi spektrofotometru SP60. www.xrite.com/.../en/SP62-601_SP60_Series_Getting_Started_en.pdf [access: 15.09.2014].
  17. Jaworska D., Czarniecka-Skubina E., 2007. Ocena jakości sensorycznej naparów wybranych rodzajów kawy mielonej. Żyw. Człow. Met. 34 (3-4), 1211-1218.
  18. Kobielska Z. za Nielsen, 2009. Kawa nie boi się kryzysu. Fresh & Cool Market 7, 15-17, http://www.fcmarket.pl/sezam/241517.pdf [access: 17.03.2014].
  19. Krełowska-Kułas M., 2002. Preferencje konsumentów związane ze spożywaniem kawy. Pr. Nauk. Wyż. Szk. Przeds. Chrzan. 6, 187-194.
  20. Lenart B., Sikora T., 2001. Model preferencji i zachowania konsumenta na rynku kawy. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3 (28), 95-107.
  21. Niseteo T., Komes D., Belščak-Cvitanović A., Horžić D., Budeč M., 2012. Bioactive composition and antioxidant potential of different commonly consumed coffee brews affected by their preparation technique and milk addition. Original Research Article. Food Chem. 134 (4), 1870-1877.
  22. Odorzyńska-Kondek J., 1997. Preferencje konsumentów w konsumpcji kawy i herbaty. Hand. Wewn. 4-5, 55-62.
  23. Ożarek M., 2013. Kawa czy herbata. http://magazyncaffe.pl/kawa-czy-herbata-producenci-kawyatakuja-market-napojow-cieplych-w-polsce-w-tym-roku-wydali-5-razy-wiecej-na-reklameod- herbaciarzy/ [access 15.03.2014].
  24. Przybysz M.A., Widła G., Dłużewska E., 2013. Preferencje konsumenckie picia kawy. Wpływ temperatury i czasu prażenia ziarna kawy na ocenę smaku i zapachu espresso. Zesz. Probl. Post. Nauk Roln. 572, 65-79, http://www.zppnr.sggw.pl/65-79_Przybysz_Widla_Dluzewska.pdf [access: 15.09.2014].
  25. Ratajczak J., Siuda M., 2012. Rynek kawy i herbaty. Porad. Handl. 9, 72-91, http://issuu.com/bpirgeneralczyk/docs/ph_09_12/83 [access: 15.09.2014].
  26. Zalega T., 2011. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych z osobami bezrobotnymi w województwie mazowieckim. Zesz. Nauk. SGGW - Ekon. Org. Gosp. Żywn. 93, 119-136.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
eng, pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu