BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kazukiewicz Dorota
Tytuł
Znaczenie systemów zarządzania jakością w ZOZ na przykładzie Oddziału Klinicznego Nefrologii, Transplantologii i Chorób Wewnętrznych Szpitala Klinicznego im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 115-117
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
System zarządzania jakością, Zakłady opieki zdrowotnej (ZOZ), Zarządzanie jakością, Zmiany organizacyjne, Służba zdrowia, System ochrony zdrowia
Quality management systems, Health care institution, Quality management, Organisational change, Health service, Health care system
Firma/Organizacja
Szpital Kliniczny im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu
Abstrakt
Zmiany organizacyjne systemu ochrony zdrowia, postęp wiedzy medycznej, zastosowanie nowych technologii powodują, że w okresie ostatnich lat w Polsce coraz większego znaczenia zaczyna nabierać jakość w ochronie zdrowia. W 1996 roku rozpoczął się proces restrukturyzacji polskiej opieki szpitalnej. Zmieniające się zasady funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej zrodziły konieczność "walki" o pacjenta. Świadomi pacjenci stają się coraz bardziej wymagający i będą wracać tam, gdzie świadczone usługi spełniły ich oczekiwania. Konsekwencją tego jest częstszy wybór placówek, w których funkcjonują systemy zarządzania jakością. Najważniejszym elementem, dla którego warto udoskonalać jakość jest zapewnienie pacjentom profesjonalnej opieki na najwyższym poziomie, dostosowanej do ich potrzeb. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Dobska, P. Dobski, TQM zarządzanie przez jakość w zakładach opieki zdrowotnej, Wydawnictwo Mars Graf, Poznań 2003.
  2. W. Szejnach, Trzy pielęgniarki, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 1974.
  3. K. Golec, S. Soluch, Kompleksowe zarządzanie jakością w służbie zdrowia, "KLIO", Wrocław 2002.
  4. E. Gawłowska-Stępień, Marketing usług zdrowotnych w SPZOZ a akredytacja, Kraków 1999.
  5. R. Niżankowski, A. Banaszewska, M. Bedlicki, Monitorowanie jakości w opiece zdrowotnej, w: J. Fedoroeski, R. Niżankowski (red.): Ekonomika medycyny, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2002.
  6. M. Kaustch, M. Whitfield, J. Surowiec, Zarządzanie jakością, w: M. Kaustch, M. Whitfield, J. Klich, (red.): Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.
  7. K. Opolski, G. Dykowska, M. Możdżonek, Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, Teoria i praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2003.
  8. M. Sobkowski, System zarządzania jakością w zakładach opieki zdrowotnej zgodny z normą ISO 9001:2000.
  9. A. Michalska, Wprowadzenie systemu zarządzania jakością IS09001:2000 jako model przystosowania placówki medycznej do wymagań Unii Europejskiej, Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa, 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu