BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wardziak Tadeusz
Tytuł
Marketingowe znaczenie jakości w realizacji usług medycznych
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 111-114
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
Jakość usług medycznych, Usługi medyczne, Marketing usług, Służba zdrowia
Quality of medical services, Medical services, Service marketing, Health service
Abstrakt
Funkcjonowanie gospodarki opiera się na pracy licznych przedsiębiorstw, które różnią się między sobą pod względem zarówno przedmiotu działalności, formy organizacyjno-prawnej, jak i formy własności. Elementem tego systemu są także przedsiębiorstwa medyczne, tworzące rynek usług medycznych w Polsce. Zgodnie z zapisami Ustawy o zakładach opieki zdrowotnej z 1991 roku, zakład opieki zdrowotnej jest wyodrębnionym organizacyjnie zespołem osób i środków majątkowych utworzonym i utrzymywanym w celu udzielania świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Sławińska, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.
  2. Ustawa o Zakładach Opieki Zdrowotnej z dnia 30 sierpnia 1991, art. 1, pkt 1.
  3. J. Wacław, Aktywność marketingowa placówek medycznych, Konsyliarz - magazyn lekarzy, nr 9/2006.
  4. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  5. Praca zbiorowa pod red. A. Styś, Marketing usług, PWE, Warszawa 2003.
  6. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  7. A. Payne, Marketing Usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
  8. Praca zbiorowa pod red. Marianny Daszkowskiej, Zarys marketingu usług, Uniwersytet Gdański, 1993.
  9. T. Kramer, Podstawy Marketingu, PWE, warszawa 1998.
  10. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.
  11. A. Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  12. M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004.
  13. P. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  14. J. Penc, Innowacje i zmiany w firmie - transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu