BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Konieczna Jolanta
Tytuł
Jakość usług medycznych - nowe wyzwania
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 108-110
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
Jakość usług medycznych, Zmiany organizacyjne, Służba zdrowia, System ochrony zdrowia, Usługi medyczne
Quality of medical services, Organisational change, Health service, Health care system, Medical services
Abstrakt
Zmiany organizacyjne systemu ochrony zdrowia, postęp wiedzy medycznej, nowe technologie powodują, że coraz większego znaczenia zaczyna nabierać pojęcie jakości w ochronie zdrowia. Także bardzo istotną kwestią są rosnące oczekiwania pacjentów i ich wiedza na temat praw im przysługujących. W niewielu dziedzinach jakość świadczonych usług jest tak ważna jak w opiece zdrowotnej, dotyczy ona bowiem najważniejszych wartości - zdrowia i życia człowieka. Jak w żadnej innej dziedzinie konsekwencje błędu, zaniedbania czy zaniechania mogą okazać się tragiczne i nieodwracalne. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. M.D. Głowacka, M. Sobkowski, R. Staszewski, Pomiar i analiza poziomu jakości świadczeń zdrowotnych, Nowiny Lekarskie, 2005, 74, 2.
  2. M. Sobkowski, M.D. Głowacka, Zastosowanie modelu Servqual w procesie oceny jakości usług medycznych, Nowiny Lekarskie, 2005, 74, 2.
  3. K. Wroński, J. Cywiński, R. Bocian, Jakość usług medycznych, Ginekologia praktyczna, 2006.
  4. M. Dobska, K. Rogoziński, Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  5. Zarządzanie jakością, [w]: Zakład Opieki Zdrowotnej w praktyce, Verlag Doshofer, Warszawa 2000.
  6. K. Opolski, G. Dykowska, M. Możdżonek, Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, Ce De Wu Warszawa, 2003.
  7. H. Lenartowicz, Zarządzanie jakością w pielęgniarstwie, Materiały dydaktyczne specjalizacji organizacja i zarządzanie, CEM, Warszawa 1998.
  8. K. Krot, Jakość i marketing usług medycznych, Wolters Kluwer Polska, 2008.
  9. M. Berkowska, Satysfakcja pacjentów z usługi medycznej podstawowej opieki zdrowotnej, [w]: Wypracowane narzędzie do oceny jakości usług medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej, Biuro Wielkopolskiej Unii Opieki Zdrowotnej, Poznań 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu