BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drop Piotr (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Gajewski Paweł (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Mackiewicz Michał (Stowarzyszenie OpenStreetMap Polska, Łódź)
Tytuł
Zastosowanie danych OpenStreetMap oraz wolnego oprogramowania do badań dostępności komunikacyjnej w skali lokalnej
Usage of Open Street Map Data and Open Source Software, for Estimating Transport Accessibility at Local Administration Level
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, 2013, nr 14, s. 157-167, rys., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
GIS w nauce
Słowa kluczowe
System Informacji Przestrzennej, Informacja przestrzenna, Sieć drogowa, Bazy danych, Infrastruktura komunikacyjna
Geographic Information System (GIS), Spatial information, Road network, Databases, Communication infrastructure
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Lublin
Lublin
Abstrakt
Autorzy w artykule pragną przedstawić możliwości tkwiące w wykorzystaniu baz OpenStreetMap oraz w zastosowaniu metod dostępnych w wolnym oprogramowaniu do badań nad zagadnieniami dostępności transportowej, skupiając się na skali lokalnej, jaką będzie w tym przypadku miasto Lublin. (abstrakt oryginalny)

The authors of this paper intend to present the opportunities inherent in the use of the OpenStreetMap database, as well as the methods available for using open source software to study transport accessibility issues. It will focus on a local area near the city of Lublin. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bertolini L., Clercq F.I., 2003, Urban development without more mobility by car? Lessons from Amsterdam, a multimodal urban region, "Environment and Planning A", 35 (4), s. 575-589.
  2. Bronicka K., 2005, Ekonamika i organizacja gospodarstw rolnych, Kraków.
  3. Coleman D.J., Georgiadou Y., Labonte J., 2009, Volunteered Geographic Information: The nature and motivation of producers, "International Journal of Spatial Data Infrastructures Research", 4 (1), s. 332-358.
  4. Gadziński J., 2011, Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, Poznań.
  5. Geurs K., Wee B. v., 2004, Land-use/transport interaction models as tools for sustainability impact assessments of transport investments, "European Journal of Transport and Infrastructure Research", 6, s. 333-355.
  6. Goodchild M.F., 2007, Citizens as voluntary sensors: spatial data infrastructure in the world of Web 2.0, "International Journal of Spatial Data Infrastructures Research" 2, s. 24-32.
  7. Goodchild M.F., HunterG.J., 1997, A simple positional accuracy measure for linear features, "International Journal of Geographical Information Systems", 11, s. 299- 306.
  8. Haklay M., 2010, How good is volunteered geographical information? A comparative study of OpenStreetMap and ordnance survey datasets, "Environment and Planning B, 37, s. 682-703.
  9. Haklay M., Weber P., 2008, OpenStreetMap: User-generated street maps, "IEEE Pervasive Computing", 7 (4), s. 12-18.
  10. Hansen W.G., 1959, How accessibility shapes land use, "Journal of American Institute of Planners", 25, s. 73-76.
  11. Ingram D.R., 1971, The concept of accessibility: search for an operational form, "Regional Studies", 5 (2), s. 101-107.
  12. Kumagai T., Wachs M., 1973, Physical accessibility as a social indicator, "Socio- Economic Planning Sciences", 7 (5), s. 437-456.
  13. Lineker B.J, Spence N.A., 1992, Accessibility measures compared in an analysis of the impact of the M25 London Orbital Motorway on Britain, "Environment and Planning", A 24, s.1137-1154.
  14. Litman T., 2003, Measuring transportation: traffic, mobility and accessibility, "ITE Journal", 73 (10):www.ite.org.
  15. Mose1ey M.J., 1979, Accessibility: the rural challenge, London.
  16. Neis P., Zielstra D., Zipf A., 2012, The street network evolution of crowdsourced maps: OpenStreetMap in Germany 2007-2011, "Future Internet", 4 (1), s. 1-21.
  17. Taylor Z., 1986, How to improve accessibility in rural areas?, Institut fur Geographie und Geoókologie der Akademie der Wissenschaften der DDR, Leipzig, Wissenschaftliche Mitteilungen, 20, s. 107-117.
  18. Wachs M., Kumagai J.G., 1973, Physical accessibility as a social indicator, "SocioEconomic Planning Sciences", 7, s. 437-456.
  19. Yigitcanlar T., Dodson J., Gleeson B.J., N.G. Sipe, 2007, Travel self-containment in master planned estates: analysis of recent Australian trends, "Urban Policy and Research", s. 129-149.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-1117
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu