BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwowar Arkadiusz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Ceny i oferta asortymentowa nawozów mineralnych w opinii producentów rolnych
Prices and the Assortment Offer of the Mineral Fertilizers in the Farmers' Opinion
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2011, z. 4 (22), s. 135-144, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Nawozy naturalne, Produkcja rolna, Ceny
Natural fertilizers, Agricultural production, Prices
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nawozy mineralne są podstawowym środkiem produkcji, stosowanym przez producentów rolnych w celu polepszenia wielkości i jakości plonów roślin uprawnych. W ostatnich latach wyraźnie wzrosły ceny detaliczne najpopularniejszych na rynku nawozów mineralnych. W artykule zaprezentowano wyniki badań empirycznych dotyczących opinii producentów rolnych odnośnie cen nawozów mineralnych oraz oferty asortymentowej nawozów w placówkach handlowych. Badania wykazały, że problematyka bardzo wysokich cen nawozów mineralnych i niekorzystnych relacji cen nawozów do cen płodów rolnych dotyka producentów rolnych. (abstrakt oryginalny)

The mineral fertilizers are the basic means of production used by agriculturalists in order to improve the size and quality of the cultivated plants. The retail prices of the most popular mineral fertilizers have risen in the last years. The paper discusses the research results concerning the agriculturalists' opinion about the mineral fertilizers' prices and assortment in the market. The research revealed that the high prices and their disadvantageous relation to the fruits' of the earth prices affect the farmers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kapusta F., 2003. Teoria agrobiznesu. Wyd. AE, Wrocław.
  2. Piwowar A., 2010. Zużycie i relacje cenowe wybranych nawozów mineralnych do ziarna pszenicy. J. Agribus. Rural Dev. 2(16), 101-109.
  3. Rynek środków produkcji i usług dla rolnictwa. 2004. Anal. Rynk. 25, 7.
  4. Rynek środków produkcji i usług dla rolnictwa. 2011. Anal. Rynk. 38, 12-13.
  5. Spiak J., Piwowar A., 2007. Preferencje producentów rolnych w zakresie stosowania nawozów mineralnych na Dolnym Śląsku. Zesz. Nauk. UP Wroc. 560, Roln. 91, 73-82.
  6. Stan i zmiany właściwości gleb użytkowanych rolniczo w województwie dolnośląskim w latach 2000-2005. 2007. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wrocław.
  7. Urban S., 2002. Marketing produktów spożywczych. Wyd. AE, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu