BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybek Maria (Uniwersytet Rzeszowski), Kawa Marta (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu wizerunku gmin powiatu Nisko
Local Products Image Determinant Communes of Nisko
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2012, z. 4 (26), s. 5-15, tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Społeczności lokalne, Powiat
Regional product, Local community, County
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Na wizerunek powiatu Nisko składają się subprodukty specyficzne dla poszczególnych gmin. Powszechnie znane przez społeczeństwo województwa podkarpackiego są zwłaszcza powidła krzeszowskie z gminy Krzeszów, wyroby wikliniarskie z gminy Rudnik nad Sanem oraz chleb flisacki i tradycje flisackie kultywowane przez społeczność lokalną gminy Ulanów. (abstrakt oryginalny)

The article is a characterization of local products, creating an image of Krzeszów, Rudnik and Ulanów municipalities of the Nisko county, in the Podkarpackie province. The study of 500 inhabitants showed that knowledge of these products is varied. The best known were: plum jam from Krzeszów, wickerwork from Rudnik, and rafting bread and rafting tradition cultivated by inhabitants of Ulanów. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Andres B., 2007. Głos ma historia i legenda. Ziemia Ulanowska 26, 5-7.
  2. Gawroński F., 1989. Rudnik nad Sanem ważnym okręgiem wikliniarsko-koszykarskim w Polsce i Europie. Przegl. Rudnicki 1, 18-19.
  3. Hajduk G., 2007. Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy. W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 69.
  4. Kaliszczak L., Kuźniar W., Szopiński W., 2007. Uwarunkowania rozwoju turystyki - charakterystyka wytypowanych gmin. W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie woj. podkarpackiego. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 142.
  5. Krzykwa A., 2005. Błękitny San. Wyd. Podkarpacki Instytut Książki i Marketingu, Rzeszów, 140-142.
  6. Krzykwa A., 2007. Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem. Wyd. IMAGE, Stalowa Wola, 24-27.
  7. Kuźniar W., 2007, Wdrażanie marketingu terytorialnego na poziomie gminy jako innowacyjna forma zarządzania jednostką terytorialną. W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 192-198.
  8. Łuczak A., 2001. Wizerunek miasta. Samorz. Teryt. 1-2, 85.
  9. Pucko B., 2006. Rudnik nad Sanem. Podobnie jak oscypki wiklina pod ochroną. Nowiny 96, 3.
  10. Raczkowska M., 2007. Znaczenie i ochrona tradycji żywności w UE i w Polsce. Rocz. Nauk. SERiA 9, 4, 156.
  11. Siembida I., 2008. Kulturalne i turystyczne walory flisactwa polskiego. Ziemia Ulanowska, 27/28, 38-41.
  12. Szromnik A., 1997. Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania. W: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Wyd. Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 36.
  13. Ustawa z dn. 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. 2005. Dz. U. Nr 10, poz. 68 [17.02. 2005 r.].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu