BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogoziński Kazimierz
Tytuł
Innowacyjność i nowa taksonomia usług w procesach globalizacji
Źródło
Materiały Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Katedra Usług, 2003, nr 2, 19 s., rys., tab.
Słowa kluczowe
Innowacyjność, Taksonomia, Innowacje w usługach, Globalizacja, Globalizacja usług, Usługi
Innovative character, Taxonomy, Innovations in services, Globalization, Globalization of services, Services
Abstrakt
W nawiązaniu do poruszanej w tym artykule zasadniczej kwestii innowacyjności usług wypada sformułować następujące dwie uwagi: pierwszą ogólnej natury: mianowicie, zanim zdecydujemy się na badanie innowacyjności usług [czy to całego sektora, czy wybranej branży] wypada uwzględnić wnioski wynikające z nowej taksonomii sektoralnej. Po drugie, zarówno kategorię innowacyjności jak i metodologię kojarzoną z OSLO Manuel [i pochodne w stosunku do nich: kwestionariusz wywiadu, dane, kryteria, miary itd.] stosować można jedynie w odniesieniu do działu technologii, bo tylko w nim, zarówno w odniesieniu do produkcji, jak i usług "innowacyjność" może znaczyć to samo. Natomiast - odniesienie jej i zastosowanie, jako podstawy badań o skutkach wartościujących w dziale spersonifikowanych relacji usługowych, wydaje się mało przydatne, by nie powiedzieć wręcz chybione. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w sektorze usług w latach 1997 - 1999, GUS. Warszawa 2001.
  2. Fourastie J., Myśli przewodnie. Warszawa 1972.
  3. Rogoziński K., Usługi rynkowe, Wyd. AE, Poznań 2000.
  4. Normann R., Ramirez R., Defining Interactive Strategy. From Value Chain to Value Constalation. J. Wiley & Sons, 1994.
  5. Gallouj F., Innovation In the Service Sektor. The New Wealth of Nations, Edward Legar Publ. 2002.
  6. Pavitt K. et all. Accumulation, diversification and organisation of technology activities In UK companies, w: M. Dodgson [ed.] Technology Strategy and the Firm: Management and public Policy, Longman, 1989.
  7. Barman Z., Globalizacja, Warszawa 2000.
  8. Rogoziński K., Cywilizacja usługowa - samorealizujące się niespełnienia. Materiały naukowe, Katedra Usług, Akademia Ekonomiczna. Poznań 2003.
  9. Adorno T.W., Sztuka i sztuki. Warszawa 1990.
  10. Sławek T., U-bywanie, Katowice 2002.
  11. Davis N., Europa w poszukiwaniu samej siebie, Znak, nr 573.
  12. de Chardin Th., Pisma, t. 3, Moja wizja świata, Warszawa 1987.
  13. Heschel A., Człowiek nie jest sam, Kraków 2001.
  14. Giddens A., Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa 2001.
  15. Soete L., Miozzo M., Trade and Devlopmenti in Services: a Technological Perspective. Maastricht, 1990.
  16. Rogoziński K., Usługi pod presją technologii. Marketing i rynek, 2001/7.
  17. Marketing usług profesjonalnych, pod red. K. Rogozińskiego, Poznań 1999 [t. 1], 2000 [t. 2], 2001 [t. 3], 2002 [t. 4].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu