BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fazlagić Amir
Tytuł
Usługowy produkt bogaty w wiedzę w strategii przedsiębiorstw usługowych
Źródło
Materiały Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Katedra Usług, 2002, nr 1, 8 s., rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Usługi, Produkt, Wiedza, Marketing relacji, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie marketingowe
Services, Product, Knowledge, Relationship marketing, Corporation strategies, Marketing management
Abstrakt
W neoklasycznej teorii produkcji i wzrostu ekonomicznego znajduje się upraszczające założenie, że istnieje globalny bank rozwiązań i klisz postępowania, dostępny dla wszystkich przedsiębiorców chcących podjąć produkcję. Teoria ta ignoruje fakt, że większość dostępnej wiedzy może być efektywnie wykorzystana tylko przez wykwalifikowanych pracowników oraz, że umiejętności są zróżnicowane i trudne do przedstawienia w postaci klisz postępowania. Jednym z celów rozważań stało się rozszerzenie zakresu znaczeniowego wiedzy i umiejętności. To ujęcie wpisuje w nurt dyskursu teorię marketingu relacyjnego. Dzięki niej możliwe jest uzasadnienie wartości wiedzy i jej przydatności. Dzięki przyjęciu założeń marketingu relacyjnego wiedza nabiera podmiotowego kontekstu związanego z osobą usługobiorcy. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Building and Sustaining the Sources of Innovation, wywiad z D. Leonard, Strategy&Leadership, 6-7/1997
  2. Edvinsson L., Malone M.S., Intellectual Capital, Judy Piatkus Limited, London 1997
  3. Nonaka I., Takeuchi H., The Knowledge-Creating Company, Oxford University Press, New York 1995
  4. Penrose E., The Theory of The Growth of The Firm, Blackwell, Oxford 1959
  5. Stewart T.A., Intellectual Capital, The New Wealth of Organizations, Nicolas Brealey Publishing, London 1998
  6. Whitehill M., Knowledge-based Strategy to Deliver Sustained Competitive Advantage, Long Range Planning, Vol. 30, No.4, 1997
  7. Williams R.L., Cortherl J.P., Tomorrow's Leaders Today, Strategy&Leadership, 9-11/1997
  8. Fazlagić A., Zarządzanie wiedzą Poradnik Gazety Prawnej, nr 34, 21 sierpień 2001
  9. Fazlagić A., Produkty bogate w wiedzę, Marketing i Rynek, 10/2001
  10. Fazlagić A., Przedsiębiorstwo oparte na wiedzy (The Knowledge Business), Bank i Kredyt, 10/2001
  11. Budowanie strategii przedsiębiorstwa opartego o wiedzę, Warszawa 5-6 grudnia 2001, materiały konferencyjne, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
  12. Fazlagić A., Klimkowski J.Z., Knowledge Spiral and Know-How in Service Firms, First International Conference on Electronic Business (ICEB), Hong-Kong, 19-21 grudzień 2001
  13. Fazlagić A, Potencjał wiedzy z cudzych głów, Manager, 4/2002
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu