BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogoziński Kazimierz
Tytuł
Samoobsługa czy usługa? Albo o wpływie nowoczesnych technologii na usługi
Źródło
Materiały Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Katedra Usług, 2001, nr 4, 13 s., rys., tab.
Słowa kluczowe
Usługi, Rynek usług, Nowe technologie
Services, Services market, High-tech
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Od kilku lat, z nasilającą się częstotliwością, pojawiają się publikacje, których autorzy analizują wpływ nowoczesnych technologii informatycznych na funkcjonowanie sektora usług, z upodobaniem koncentrując się na zjawisku samoobsługi. Prowadzone przez nich badania ujawniają zastosowanie nowatorskich rozwiązań w wykonywaniu nie tylko znanych już usług, ale potwierdzają także powstanie wielu nowych ich rodzajów. Wynikające z tych analiz wnioski jednoznacznie potwierdzać mają tezę o "uderzeniu" nowych technologii, które w zasadniczy sposób zmienia to wszystko, co odnosi się do samych usług i związanej z nimi samoobsługi. Włączenie w to samoobsługi jest traktowane jako dodatkowy argument potwierdzający głębokość zachodzących zmian oraz - pośrednio - jako odwrót od usług. Dla opisu tego procesu stworzono nawet techniczny termin: technologia samoobsługi [self-service technology, SST]. Stawiam sobie za cel sprawdzenie wiarygodności powyższych tez oraz zakresu prawomocności wyprowadzonych z niej ustaleń [wniosków]. Stąd - nie ukrywam - polemiczny charakter tego opracowania przesądził nie tylko o jego konstrukcji, ale i objętości. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beckwith H., Selling the Invisible, Warner Books, 1997.
  2. Bitner M.J. [et at.] Self-Service Technology: Understanding Customer Satisfaction with Technology-Based Service Encounters. Journal of Marketing, vol. 64 [July 2000].
  3. Bitner M.J., Brown S.W., Meuter M.L., Technology infusion in service encounters. Academy of Marketing Science Journal; Greenvale; Winter 2000.
  4. Dabholkar P.A., Technology in Service Delivery: Implictions for Self-Service and Service Support, [w:] Handbook of Services Marketing and Management, eds. T.A. Swartz, O. Iacobucci. SAGE Publications, 2000.
  5. Gershuny J., Growth, Social innovation und Time Use, [w:] The Economisc of Human Betterment, ed. K.E. Boulding, Macmillan Press.
  6. Grzechnik J., Bankowość internetowa. Internetowe Centrum Promocji, Gdańska Akademia Bankowa. 2000.
  7. Hall E.T., Taniec życia. Inny wymiar czasu. Warszawa 1999.
  8. Lovelock Ch., Service marketing, Prentice Hall Inc., wyd. 3.
  9. Michel S., Analyzing the impact of service recovery by comparing customers' descriptions of process with service blueprints, [w:] Service Quality in the New Economy: Interdisciplinary and International Dimention, QUIS 7.
  10. Normann R., Service Management. Strategy and Leadership in Service business, J. Wiley & Sons, Wyd. 2.
  11. Rogoziński K., Nowy marketing usług. Wyd. AE. Poznań 2000.
  12. Streeter W., E-commerce killer. ABA Banking Journal, Januar 2000.
  13. TIME (19 czerwca 2000], Special Raport, e- Europe: How Europe and the Web are changing each other for good.
  14. Toffler A., Trzecia fala, PIW Warszawa 1986.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu