BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimkiewicz Marek (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Błaszczuk Krzysztof (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Mruk Remigiusz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Tucki Karol (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Modelowanie wtrysku paliwa do komory spalania w silniku z zapłonem samoczynnym przy użyciu środowiska AVL FIRE
Modeling of Fuel Injection Into the Combustion Chamber in a Compression Ignition Engine with AVL FIRE
Źródło
Inżynieria Rolnicza, 2013, R. 17, nr 2 (143), s. 113-121, rys., bibliogr. 11 poz.
Agricultural Engineering
Słowa kluczowe
Olej rzepakowy, Maszyny i urządzenia, Paliwa płynne, Rolnictwo, Silniki
Canola oil, Machinery and equipment, Liquid fuels, Agriculture, Engines
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono proces modelowania wtrysku paliwa do komory spalania w silniku z zapłonem samoczynnym uwzględniającego różne rodzaje paliw. Podczas tworzenia tych modeli posłużono się programem AVL Fire z dziedziny obliczeniowej mechaniki płynów (CFD - ang. Computational Fluid Dynamics). Analizie poddano zjawiska związane z przebiegiem wtrysku i jego parametrami. Wynikami przeprowadzonej symulacji były dane dotyczące wtrysku paliwa w formie dwuwymiarowej i trójwymiarowej. Obiekt, na którym przeprowadzano badania, to jednocylindrowy wysokoprężny silnik Farymann 18W z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Jako dane wejściowe wykorzystano parametry konstrukcyjne tej jednostki napędowej. (abstrakt oryginalny)

This paper presents the modeling of fuel injection into the combustion chamber in compression ignition engine with different fuel types. During creation of these models, software AVL Fire from Computational Fluid Dynamics was used. Process of injection and its parameters were analyzed. Two-dimensional and three-dimensional data on the fuel injection are the conducted simulation results. The study object was the single-cylinder, high-pressure Farymann 18W engine with Common Rail direct injection. Design parameters of the power unit were the input data. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bocheńska, A.; Bocheński, C.; Oleszczak, P. (2008). The Appraisal of the Combustion Process in the Research Chamber for the Rapeseed Oil and Gasoline Mixtures. KONES, 4, 41-47
  2. Bocheński, C. (2005), Paliwa i oleje smarujące w rolnictwie. Warszawa, Wydawnictwo SGGW, ISBN 83-7244-717-9.
  3. Cisek, J. (2007). Wizualizacja wtrysku i spalania emulsji RME z wodą w silniku wysokoprężnym. MOTROL, 9, 49-55.
  4. Drosio, A.; Klimkiewicz, M.; Mruk, R. (2011). Energetic and Technical analysis of Winter Rapeseed production Technology. MOTROL, 13, 100-101.
  5. Dzieniszewski, G. (2006). Analiza możliwości zasilania silnika Diesla surowym olejem rzepakowym. Inżynieria Rolnicza, 12(87), 117-125.
  6. He, Y.; Bao, Y.D. (2003). Study on rapeseed oil as alternative fuel for a single-cylindre diesel engine. Renewable Energy, 28, 1447-1453.
  7. Kuszewski, H.; Lejda, K. (2006). Zwiększenie efektywności rozpylania paliwa rzepakowego przez modyfikację układu zasilania silnika ZS. MOTROL, 8A, 193-201.
  8. Lipski, R.; Orliński, S. (2007). Wpływ zasilania silnika o zapłonie samoczynnym węglowodorowymi i roślinnymi na stopień zadymienia spalin. MOTROL, 9, 103-110.
  9. Rychter, T.; Teodorczyk, A. (1990). Modelowanie matematyczne roboczego cyklu silnika tłokowego. Warszawa, PWN, ISBN 83-01-09642-X.
  10. Sapiński, A. (1999). Spalanie olejów roślinnych w silniku o zapłonie samoczynnym. 25th International Conference on Combustion Engines. KONES, 194-204.
  11. Wcisło, G. (2003). Możliwości zasilania olejem rzepakowym silników wysokoprężnych w pojazdach rolniczych. Inżynieria Rolnicza, 10(52). 43-49.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1429-7264
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu