BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szopiński Wiesław
Tytuł
Rola informacji w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych (na przykładzie województwa podkarpackiego)
The Importance of Information In Increasing Competitiveness - The Example of Podkarpackie Voivodeship
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 2, s. 482-489, rys., bibliogr.7 poz.
Słowa kluczowe
Społeczeństwo informacyjne, Strategia konkurencji, System informacyjny
Information society, Competition strategy, Information system
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opisano wpływ informacji na konkurencyjność przedsiębiorstw. Przedstawiono znaczenie dopływu i obiegu informacji w odniesieniu do obszaru zarządzania sprzedażą. Pokazano rolę odpowiednich systemów informacyjnych w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa.

This paper shows the influence market information can have on increasing trade enterprise competitiveness. It looks in particular at the impact of information systems on the competitive position of enterprises. The results of a survey conducted among owners of trade entities from Podkarpackie area forms the basis of the author's research. Analysis unfortunately confirms that trade enterprises do not demonstrate too much initiative in the collection of data, though doing so could be very useful. The increasing importance of competitiveness strategy means, however, that collecting information on competitors should be a component of the management of trade enterprises in the market economy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hitt M.A., Keats B.W., DeMarie S.M. [1998], Navigating in the New Competitive Land-scape: Building Strategie Flexibility and Competitive Advantage in the 2V Century, „The Academy of Management Executive", vol. 12, nr 4.
  2. Kłosiewicz-Górecka U. [2004], Kierunki konkurencyjności polskich małych firm handlowych w warunkach integracji Polski z Unią Europejską, „Handel Wewnętrzny", nr 2.
  3. Łobejko S. [2005], Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  4. Pomykalski A. [2001], Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa.
  5. Prahalad C.K., Hamel G. [1990], The Core Competence of the Corporation, „Harvard Business Review", May-June.
  6. Stankiewicz M.J. [2002], Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji, Dom Organizatora, Toruń.
  7. Sztucki T. [1999], Zarządzanie handlem i sprzedażą na rynku krajowym i międzynarodowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, Nowy Sącz.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu