BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kraśnicka Teresa
Tytuł
Innowacje w rozwoju przedsiębiorstwa
The Role of Innovation in Enterprise Development.
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 2, s. 604-611, rys., tab.,bibliogr.18 poz.
Słowa kluczowe
Innowacyjność przedsiębiorstw, Organizacja przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna
Enterprise innovation, Enterprise organisation, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opisano rolę i znaczenie innowacji w rozwoju przedsiębiorstwa, w tym innowacji organizacyjnych. Zaprezentowano różne ujęcia klasyfikacyjne innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych modeli innowacji. Pokazano jak ważną funkcję pełnią w firmie innowacje dotyczące pozycjonowania produktu

This article discusses the meaning of innovation in introducing or improving products, innovation in introducing or improving processes, innovation in defining or re-defining the firm's dominant paradigm. If a firm wishes to become more innovative, it must look for new models of innovation. In this article both a traditional closed innovation model and an opened innovation model are discussed. Both of the previously mentioned models are becoming more and more applicable in a variety sectors.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chesbrough H.W. [2003], The Era of Open Innovation, „MIT Sloan Management Review", vol. 44, nr 3.
  2. Contemporary Management of Innovation [2006], red. J. Subdo, A. Gallina, G. Serin, J. Davis, Palgrave Macmillan, Great Britain.
  3. Crozier M. [1993], Przedsiębiorstwo na podsłuchu, PWE, Warszawa.
  4. Dodgson M. [2000], The Management of Technological Innovation, Oxford University Press, New York.
  5. Elenkov D.S., Judge W., Wright P. [2005], Strategic Leadership and Executive Innovation Influence: An International Multi-Cluster Comparative Study, „Strategic Managemet Journal", vol. 26.
  6. Fabiańska K., Rokita J. [1986], Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  7. Isaksen S., Tidd J. [2006], Meeting the Innovation Challenge, John Wiley & Sons, Chichester.
  8. Kuhn T.S. [1985], Dwa bieguny, PIW, Warszawa.
  9. Kuratko D.F., Hodgetts R.M. [2000], Entrepreneurship. A Contemporary Approach, Fifth Edition, Harcourt College Publishers, Orlando.
  10. Managing Innovation and Change [2006], red. D. Mayle, Sage Publications, London.
  11. Masłyk E. [1985], Zmiana i niepewność w procesach organizacyjnych, PWN, Warszawa.
  12. Obłój K. [2003], Dominująca logika firmy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  13. Pene J. [1999], Innowacje i zmiany w firmie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  14. Pomykalski A. [2001], Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  15. Smith D. [2006], Exploring Innovation, McGraw Hill Education, England.
  16. Stabryła A. [1996], Zarządzanie rozwojem firmy, AE w Krakowie, Kraków.
  17. Tidd J., Bessant J., Pawitt K. [2005], Managing Innowation, John Wiley & Sons, Chichester.
  18. Wickham PA. [2006], Strategic Entrepreneurship, Prentice Hall Harlow, England.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu