BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwoni-Krzeszowska Estera
Tytuł
Doskonalenie struktury organizacyjnej na potrzeby kształtowania relacji z prosumentami
Enhancing Structure with A View to Shaping Relationships with Pro-Customers
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 2, s. 274-284, rys., bibliogr.14 poz.
Słowa kluczowe
Otoczenie organizacji, Struktura przedsiębiorstwa, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Organisation environment, Structure of company, Enterprise-customer relationship, Customer Relationship Management (CRM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono doskonalenie struktury organizacji na potrzeby kształtowania relacji z prosumentami. Opisano typowe cechy prosumenta i przykłady zaangażowania konsumentów w działalność firm. Zaprezentowano główne rozwiązania organizacyjne dostosowane do kształtowania relacji z prosumentami

The volatility and even turbulence of conditions contemporary businesses operate in have been ameliorated by the development of technology. This has given rise to a new entity in business, i.e. pro-customers who are willing to interact with producers and influence the purchasing decisions that are made by other buyers. Businesses that truly wish to develop should be aware of the growing significance of pro-customers and start building appropriate relationships with them. Achieving this objective requires the implementation of relevant changes to an organization's structure.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blikle A. [2000], W poprzek firmy. Procesowa organizacja przedsiębiorstwa, „Personel i Zarządzanie", nr 20, Dodatek specjalny.
  2. Czakon W. [2001], Identyfikacja procesów w firmie w aspekcie łańcucha wartości, „Przegląd Organizacji", nr 2.
  3. Durlik I. [1998], Restrukturyzacja procesów gospodarczych. Reengeneering. Teoria i praktyka, Placet, Warszawa.
  4. Grudzewski W., Dolińska M. [1998], Rozwój marketingu relacji, „Organizacja i Kierowanie", nr 2.
  5. Hammer M., Stanton S. [2000], How Process Enterprises Really Work, „Harvard Business Review" [za:] Przedsiębiorstwa potrzebują „właścicieli procesów", „Zarządzanie na Świecie", nr 1.
  6. Iwankiewicz-Rak B. [2000], Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa [w:] Teoria i praktyka marketingu, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 863, Wrocław.
  7. Łobos K. [2001], Nowy model struktury organizacyjnej jako narzędzia ekonomizacji działań przedsiębiorstw [w:] Polska w Europie 2000 - polskie nauki o zarządzaniu wobec wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  8. Łobos K. [2002], Lokalizacja funkcji marketingowej w strukturze organizacyjnej [w:] Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, red. R. Krupski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  9. Łobos K. [2003], Teoria struktur organizacyjnych. Stan i perspektywy, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  10. „Newsweek Polska" [2008], nr 7. Piotrowicz A. [2001], Procesowa struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji", nr 6.
  11. Strategor 11995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  12. Thomas M. [1995], Cower Handbook of 'Marketing. GowerPubl. Ltd, England.
  13. Wildemann H. [ 1997J, Handwerkszeug für die kontrollierte Revolution in der Werkhalle, „Blick durch die Wirtschaft", nr 162, za: „Zarządzanie na Świecie" 1998, nr 5.
  14. Zgud J. [2000], Kłopoty z zarządzaniem procesami, „Personel i Zarządzanie", nr 20, Dodatek specjalny.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu