BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietruszka-Ortyl Anna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Kreowanie partnerstwa w polskiej branży IT - teoria i praktyka
Creating Partnerships in The Polish IT Sector - Theory and Practice
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 2, s. 263-273, rys.,tab.,bibliogr.5 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Rozwój przedsiębiorstwa, Alianse strategiczne
Corporation strategies, Enterprise development, Strategic alliances
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono model doboru partnera aliansu strategicznego. Opisano wyniki badań empirycznych dotyczących egzemplifikacji modelu doboru partnera aliansu strategicznego w oparciu o zasoby niematerialne przyszłego partnera. Zawarto także wnioski sformułowane po prezentacji modelu, odnoszące się zarówno do teorii jak i praktyki zarządzania w zakresie etapu przygotowawczego współczesnego aliansu strategicznego.

The article starts by presenting partnering as the basis for running a firm in the Polish IT market. A model for selecting a partner and focusing on its more intangible elements is discussed. The study ends with a practical example of this model. Directives for partnership management are pointed out on the basis of research.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kuglin FA., Hook J. [2002], Building, Leading and Managing Strategic Alliances. How to Work Effectively and Profitably with Partner Companies, Amacom, New York.
  2. Pietruszka A. [2000], Przygotowanie aliansu strategicznego - klucz do sukcesu przyszłego porozumienia [w:] Alianse strategiczne przedsiębiorstw, red. K. Kowalska, Triada, Dąbrowa Górnicza.
  3. Pietruszka-Ortyl A. [2007], Kapitał intelektualny organizacji [w:] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki, Difin, Warszawa.
  4. Rokita J. [2005], Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  5. Segil L. [1998], Strategische Allianzen. Systematische Planung und Durchführung von Unternehmensallianzen, Midas Verlag AG, St. Gallen-Zürich.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu