BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Unold Jacek
Tytuł
System informacyjny marketingu w dobie rozwoju gospodarki elektronicznej
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2002, t. 157, s. 483-495, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy zastosowania Electronic Data Interchange i Electronic Commerce
Słowa kluczowe
System informacyjny, Marketingowy system informacyjny, Biznes elektroniczny
Information system, Marketing information system, e-business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono tradycyjne i współczesne koncepcje marketingowego systemu informacyjnego (SIM). Ukazano podstawowe funkcje SIM i korzyści wynikające z implementacji tej klasy systemów. Wskazano na decydujące znaczenie rewolucji internetowej w globalizacji funkcji marketingowych. (abstrakt oryginalny)

The article presents traditional and modern concepts of a Marketing Information System (MkIS). Explored are basic functions and benefits of the implementation of MkIS. The paper points to the importance of the Internet revolution in the processes of globalization of marketing functions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Duliniec E.: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem; PWN, W-wa (1999)
  2. Hoffman E., Kroll E.: FYI on "What is the Internet"; Network Working Group Request for Comments [gopher://dsl.internic.net/00/fyi/fyi20.txt] (1993).
  3. Hoffman D.L., Novak T.P.: Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environment: Conceptual Foundations, (1995) [http://moe.ogsm.vanderbilt.edu/cmepaper.revision.july11.1995/cmepaper.html]
  4. Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola; Gebethner i Ska, Warszawa (1994)
  5. Marshall K.P., LaMotte S.W.: Marketing Information Systems: a Marriage of Systems Analysis and Marketing Management; Journal of Applied Business Research, Vol.8, No. 3, Summer (1992)
  6. Nowicki A.,: Systemy informacyjno-decyzyjne zarządzania; Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu red. (1991)
  7. Otto M.: Marketing; Wyd. Spółka "Gratis", Wrocław (2000)
  8. Penc-Pietrzak I.: Strategiczne zarządzanie marketingiem; Wydawnictwo Key-Text, Warszawa (1999)
  9. Postma P.: The New Marketing Era. Marketing to the Imagination in a Technology-Driven World; McGraw-Hill, New York (1999)
  10. Smith S.V., Brien R.H., Stafford J.E.: Readings in Marketing Information Systems; Houghton Mifflin, Boston (1968)
  11. Talvinen J.M., Saarinen T.: MklS Support for the Marketing Management Processes: Perceived Improvements for Marketing Management; Marketing Intelligence and Planning (1995), Vol.13, No. 1.
  12. Thomsen M.: Advertising on the Internet; Dissertation submitted to The University of Westminster for the Masters Degree in Marketing, September (1996)
  13. Unold J.: Systemy informacyjne marketingu; Wyd. Naukowe AE we Wrocławiu (2001)
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu