BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zuffada Roberto, Giacomett Fiorella, Borga Francesca, Rudka Andrzej
Tytuł
BENE-BUS BENchmarking of E-BUSiness Solutions for Western and Eastern European SMEs
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2002, t. 157, s. 441-453, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy zastosowania Electronic Data Interchange i Electronic Commerce
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Współpraca gospodarcza, Handel elektroniczny
e-business, Small business, Economic cooperation, e-commerce
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
W czasie gdy Unia Europejska przymierza się sprostać ogromnemu wyzwaniu jakim jest jej kolejne poszerzenie, współpraca miedzy krajami członkowskimi i stowarzyszonymi nabiera szczególnego znaczenia. Bliska współpraca powinna przebiegać na poziomie politycznym i gospodarczym w dziedzinach takich jak transfer wiedzy, adaptacja modelu zrównoważonego wzrostu, podnoszenia konkurencyjności oraz tworzenia nowych możliwości dla wszystkich uczestników współpracy. Z tego punktu widzenia, rozwiązania handlu elektronicznego (e-commerce) mogą wspierać strategię w kierunku wprowadzania zmian, jednak adaptacja tychże rozwiązań, głównie przez małe i średnie przedsiębiorstwa, powinna być dobrze przeprowadzona i być efektem dobrze przemyślanych decyzji. Projekt BENE-BUS wychodzi naprzeciw tym potrzebom i ma na celu dostarczyć firmom Europy Środkowej i Wschodniej nowoczesnych modeli oceny i narzędzi, które ułatwią im wdrażanie rozwiązań e-biznesu. (JW)

While the European Union is launching its main challenge through the next enlargement the co-operation between the EU member states and the Associated countries is becoming more and more critical. A closer collaboration is thus expected at economic and political level in terms of knowledge transfer, adoption of models of sustainable growth, increasing of competitiveness and development of novel opportunities for the players. Under this framework e-commerce solutions can support the strategy towards the change but their adoption, mainly by the SMEs, should be well established and as a result of an informed decision. The BENEBUS project is in line with this approach being mainly focused to provide the Eastern and Western European SMEs with innovative assessment models and benchmarking tools aimed at improving their way to approach e-business implementation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Olsen R.F., Ellram L.M., "A Portfolio Approach to Supplier Relationships", Industrial Marketing Management, n. 26, 1997, pp.101-113.
  2. Kraljic P., "Purchasing Must Become Supply Management", Harvard Business Review, n. 61, 1983, pp. 109-117.
  3. Corbett C.J., Blackburn J.D., Van Wassenhove L.N., "Partnerships to Improve Supply Chains", Sloan Management Review, Summer 1999, pp.71-82.
  4. De Maio A., Maggiore E., Organizzare per Innovare. Rapporti evoluti clienti fornitori, ETASLIBRI, 1992 (in Italian).
  5. Ellram L., "Partnering pitfalls and success factors", JOPM, Spring 1995.
  6. Pyke D.F., "Matching B2B E-Commerce To Supply Chain Strategy", Supply Chain Management Review, special global supplement, July/August 2000, pp. 16-19.
  7. Stuart I., Deckert P., McCutechon D., Knust R., "A Leveraged Learning Network", Sloan Management Review, Summer 1998, pp. 81-93.
  8. Cagliano R., Sassatelli M., Savoldelli A., "Supply Network Reengineering: some evidence from the field", in Proceedings of SMEs, The Supply Chain and The Global Market, Coventry University, 1999.
  9. Timmers P., "Business Models for Electronic Markets", EM - Electronic Markets, vol. 8, n. 2, 1998.
  10. Kaplan S., Sawhney M., "e-Hubs: the new B2B marketplace", Harvard Business Review, May/June 2000, pp. 97-103.
  11. Project AD APT-CASCADE - Migliorare le reti di fornitura: sviluppo delle competente e delle opportunité tecnologiche on Internet: http://www.cascade-net.com (in italian).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu