BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mańka Jan, Krupa Wojciech, Krupa Kazimierz
Tytuł
Zarządzanie wiedzą i akcelerator ekspansji
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2002, t. 157, s. 455-465, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy zastosowania Electronic Data Interchange i Electronic Commerce
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą, Strategia zarządzania
Enterprise management, Knowledge management, Management strategy
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Wiedza zgromadzona w organizacjach gospodarczych należy do ważnych aktywów. W zarządzaniu nią wyróżniamy strategie: kodyfikacji i pełnej personalizacji. Właściwa kultura organizacyjna pozwala na skuteczne korzystanie z całych zasobów dostępnej wiedzy oraz na uruchomienie akceleratora ekspansji. (abstrakt oryginalny)

Two strategies are distinguished in organizational management such as codification and full personalization. Proper organizational culture allows using the whole knowledge resources as well as starting expansion accelerator. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Applehans W., Globe A., Langero G.: Managing Knowledge. A Practical Web-Based Approach. Addison-Wesley Information Technology Series, 1998
  2. Chong Ch. W., Holden T., Schmidt R.A.: Where Does Knowledge Management Add Value? Journal of Intellectual Capital. Vol. 1, no 4, 2000
  3. Davenport Th.H., Prusak L.: Working Knowledge: How Organizations Manage what they Know. Harvard Business School Press, 1998
  4. Knowledge Gap. The Economist. Oct 14th, 1999
  5. Organizational Research Methods. Ed. L.J. Williams. In The Research Methods Division of the Academy of Management. Sage Publications, Inc., 2000
  6. Rosenberg M.J.: E-learning. Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age. McGrow-Hill, 2000
  7. Sparrow J.: Knowledge in Organizations. University of Central England, Birmingham, UK, 2000
  8. Santosus M., Surmacz J.: The ABC is of Knowledge Management. Harvard Business School Press, 2000
  9. Tannenbaum S., Alliger G.M.: Knowledge Management. Clarifying the Key Issues. IHRIM, 2000
  10. Thieraut R.J.: Knowledge Management Systems for Business. Quorum Books, 1999
  11. http://www.compaq.com
  12. Wake S.: Earned Value Booklet. 3 Edition. Steve wake Projects Ltd., London, 1998
  13. Williams L.J.: Organizational Research Methods. W. The Research Methods Division of the Academy of Management. Sage Publications Inc. NY, 2001
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu