BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cipiur Jan
Tytuł
Private label-blaski i cienie
Źródło
Boss-Gospodarka, 2003, nr 8, s. 49-50
Słowa kluczowe
Sieci handlowe, Supermarkety, Hipermarkety, Marka produktu, Sprzedaż produktu, Marka handlowa
Chain stores, Supermarkets, Hypermarkets, Product brand, Product sales, Private label
Abstrakt
"Private label", czyli marka własna, stale zyskuje na znaczeniu w działaniu wielkich sklepów i sieci handlowych. W USA towary takie, sprzedane w 2002 r. osiągnęły wartość niemal 42 mld USD. Także w Polsce coraz częściej można spotkać, np. piwo marki Tesco, czy mąkę Leader Price. Motorem ekspansji "private label" jest oczywiście chęć powiększenia przychodów i zysków. Warunkiem koniecznym jest funkcjonowanie wielkich sklepów i sieci handlowych, których marka zastępuje markę producenta.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-5566
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu