BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Harasim Janina
Tytuł
Zewnętrzne uwarunkowania kształtowania strategii marketingowych banków detalicznych w Polsce - analiza mikrootoczenia
Źródło
Bank i Kredyt, 2000, nr 9, s. 47-60
Słowa kluczowe
Banki, Otoczenie organizacji, Strategia marketingowa, Rynki finansowe, Depozyt bankowy, Usługi bankowe, Bankowość detaliczna
Banks, Organisation environment, Marketing strategy, Financial markets, Bank deposit, Banking services, Retail banking
Abstrakt
Jest to analiza dotycząca podstawowych czynników kształtujących mikrootoczenie banku. Okazuje się, iż w ostatnich latach zauważono stały wzrost depozytów złotowych, nieco słabszy walutowych (tabela zestawiająca dane za lata 1993-1999). Udział oszczędności w stosunku do PKB jest ciągle niski. Należy też uwzględnić możliwości lokowania nadwyżek pieniężnych w innych instytucjach finansowych (konkurencja nie tylko wewnątrz sektora bankowego), dotyczy to w Polsce głównie firm ubezpieczeniowych, funduszy emerytalnych, funduszy inwestycyjnych. Jeśli chodzi o kredyty to nastąpił szybki przyrost wartości kredytów udzielanych indywidualnym klientom (tabela danych za lata 1993-1999).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5520
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu